• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 24 مرداد 1403
کد مطلب : 232744
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g53xj
+
-

ادامه میانجیگری اروپایی‌ها

رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر انگلیس سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات بی‌سابقه و ضدبشری رژیم‌صهیونیستی و حمایت برخی کشورهای غربی از این رژیم را اقدامی مغایر با موازین بین‌المللی و مشوق تداوم جنایت و تهدید صلح و امنیت در منطقه و جهان دانست.
مسعود پزشکیان با بیان اینکه از نظر ایران جنگ در هیچ نقطه‌ای از جهان به نفع هیچ کشوری نیست، پاسخ تنبیهی به متجاوز را حق قانونی کشورها و راهکاری برای توقف جنایت و تجاوزگری دانست. وی همچنین با استقبال از ارتقای سطح روابط 2 کشور و نیز آغاز مذاکرات هسته‌ای، عمل به همه تعهدات از سوی طرفین را شرط موفقیت این گفت‌وگوها دانست.
کر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تأکید بر ضرورت پایان جنگ غزه و آغاز سریع امدادرسانی به مردم این منطقه، مساعدت بیشتر ایران در این زمینه را خواستار شد. وی با اعلام آمادگی کشورش برای گسترش روابط با ایران در دوره جدید، ابراز امیدواری کرد سفرای جدید 2 کشور هرچه سریع‌تر مأموریت خود را آغاز کنند.

عزم قاطع ایران در ایجاد بازدارندگی
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه 3 کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس درباره تحولات منطقه گفت: ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود و نیز کمک به استقرار ثبات پایدار در منطقه و ایجاد بازدارندگی در مقابل منشأ حقیقی و منبع واقعی ناامنی و تروریسم در منطقه، قاطع و مصمم است و در استفاده از حقوق شناخته خویش، از کسی اجازه نمی‌گیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید