• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 24 مرداد 1403
کد مطلب : 232709
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/r03YL
+
-

تقسیم‌بندی چادرهای کمپینگ به لحاظ ساختار

چادرهای مسافرتی و مناسب برای طبیعت‌گردی و کمپینگ براساس ساختار سازه‌ در 3دسته‌بندی کلی قرار می‌گیرند.

چادر مسافرتی فنری
چادرهای فنری به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که داخل پارچه آنها فنر دارد  و معمولا باعث بسته‌بندی گرد این چادرها می‌شود. هنگام خروج چادر از بسته‌بندی و رهاکردن آن، خودبه‌خود و بدون نیاز به ساختار خاصی چادر باز می‌شود. پس از اینکه چادر باز شد تنها کافی است میخ‌های آن‌ را به زمین وصل کنید. همین سهولت موجب شده است که این نوع چادرها از محبوبیت خاصی بهره‌مند شوند.این چادرها عموما برای 2 یا 3 نفر طراحی شده است. نصب آن بسیار آسان است. به همین دلیل برای افرادی که تجربه و مهارت کافی برای کمپینگ ندارند، انتخاب و خرید این چادرها توصیه می‌شود. چادرهای فنری سبک هستند و حملشان آسان است. اما در مقابل این چادرها به‌علت استقامت کم در شرایط آب و هوایی نامناسب، بیشتر مناسب کمپینگ‌های سبک و آب و هوای ملایم هستند.

چادر مسافرتی عصایی
چادر عصایی انتخاب اکثر کمپرهای حرفه‌ای و کوهنوردان است. در سازه این محصولات، ستون‌هایی از جنس فایبرگلاس خشک یا آلومینیوم به‌کار رفته است که همین امر موجب کاهش شدید وزن آن شده و چادر عصایی را به یکی از محبوب‌ترین محصولات در بین کوهنوردان تبدیل کرده است. برای نصب آن کافی است ستون‌های عصایی را به هم متصل و آن را به چادر وصل کنید.چادر سفری عصایی به‌دلیل موارد استفاده آن، معمولا مقاومت مناسبی نیز در برابر آب یا دمای بالا دارد.این نوع چادر را می‌توانید در طبیعت‌نوردی و کمپینگ در کوهستان و جنگل استفاده کرده و شب را در راحتی کامل به صبح برسانید. به‌علت سبک بودن اتصالات، این مدل چادر گزینه مناسبی برای حمل در مسافت‌های طولانی است. جنس آلومینیوم آن با باز و بسته شدن مکرر صدمه نمی‌بیند و از این حیث کیفیت بالایی دارد.

چادر مسافرتی اتوماتیک
چادرهای اتوماتیک که ساختاری شبیه چتر دارند، برای افرادی که حوصله باز و بسته‌کردن چادر را ندارند مناسب است. در واقع چادرهای اتوماتیک از ترکیب 2ساختار فنری و عصایی به‌دست آمده‌اند. برای نصب آن کافی ‌است محصول را از بسته‌بندی آن خارج کرده و پایه‌های آن را باز کنید. سپس با کشیدن قسمت مرکزی به بالا، سازه آن شکل می‌گیرد.چادر اتوماتیک وزن نسبتا زیادی دارد و برای حمل‌ونقل با وسیله مناسب است. نصب بسیار سریع و آسان در مدت یک دقیقه، از ویژگی‌های بارز چادرهای اتوماتیک است.

این خبر را به اشتراک بگذارید