• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 22 مرداد 1403
کد مطلب : 232547
+
-

رأی‌موافق ومخالف به صالحی امیری

سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس سابق کتابخانه ملی ایران و رئیس کمیته ملی المپیک و سرپرست سابق وزارت ورزش در دولت تدبیر و امید سرانجام به‌عنوان وزیر میراث‌فرهنگی دولت چهاردهم به مجلس معرفی شد. او اما موافقان و مخالفانی دارد که در گفت‌وگو با همشهری او را در ترازوی نقد گذاشته اند.

بهترین انتخاب بود
محمدرضا کارگر، مدیرکل سابق امور موزه‌ها: انتخاب آقای صالحی‌امیری به‌عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهترین تصمیم بود. وزارت میراث‌فرهنگی نیاز به مدیری از جنس فرهنگ دارد که مدیریت فرهنگی بداند. اما او در انتخاب معاونان و مدیران باید متخصصان دارای روحیه مدیریت و آشنا به مدیریت فرهنگی‌را  انتخاب کند.

فاجعه بود
حکمت‌الله ملاصالحی، باستان‌شناس: انتخاب آقای صالحی‌امیری به‌عنوان وزیر میراث‌فرهنگی فاجعه‌ای برای حوزه میراث‌فرهنگی است. او نه تاریخ خوانده نه باستان‌شناس است و نه میراث‌فرهنگی را می‌شناسد. وزارت میراث‌فرهنگی یک فرد متخصص می‌خواهد. بنابراین انتخاب آقای صالحی‌امیری حس یأس و ناامیدی، دلهره و نگرانی ایجاد کرده‌است.

قرار نبود بیاید
نیما ذاکری‌سعید، بنیانگذار کمپین حمایت از صنایع‌دستی: آقای صالحی‌امیری گفته بود کاندیدای وزارت نیست و کنار کشیده است.ولی ناگهان لابی‌گری‌ها شدت گرفت و مشخص شد کمیته‌های تشکیل‌شده برای انتخاب وزرا صوری است. اگر او ‌تأیید شود باید این فرصت را به هنرمندان بدهد که در انتخاب معاون صنایع‌دستی خودشان تصمیم بگیرند.

تیم خوب، مهم‌تر از وزارت
محمد محب‌خدایی، معاون سابق گردشگری: مهم‌تر از وزارت، تیم مدیرانی است که صالحی امیری در وزارت میراث فرهنگی انتخاب می‌کند. او مدیر خوب و توانمندی است و از قدرت لابی‌گری و چانه‌زنی قوی برخوردار است و می‌تواند سهم بودجه‌ای وزارتخانه را افزایش داده و سرمایه‌گذاران و اسپانسرهای خوبی وارد مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کند. امیدوارم بخش خصوصی نیز به یاری او بیاید و بتواند اهداف وزارت میراث فرهنگ

این خبر را به اشتراک بگذارید