• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 18 مرداد 1403
کد مطلب : 232236
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/3lNoQ
+
-

فورا حمایت از اسرائیل را متوقف‌کنید

فورا حمایت از اسرائیل را متوقف‌کنید

مسعود پزشکیان ظهر دیروز، چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که با ابراز نگرانی از تشدید التهابات در منطقه در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، تقاضای خویشتن‌داری از جانب ایران داشت، نکاتی را بیان کرد:
   رژیم صهیونیستی با اقدامات جنایتکارانه و همچنین ترور شهید هنیه به‌ عنوان مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران به‌ دنبال آتش‌افروزی در منطقه است.
   متأسفانه آمریکا و کشورهای غربی به جای محکومیت، این رژیم را در ارتکاب جنایت، نسل‌کشی و ترور حمایت کرده‌اند.
   حق پاسخ مناسب به این اقدامات از سوی ایران محفوظ است.
   رفتار آمریکا و کشورهای غربی، پس از حمله رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و همچنین ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، منفعلانه بود.
   آمریکا و کشورهای غربی از رژیمی که از هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای در منطقه فرو‌گذار نکرده، حمایت می‌کنند و در نهایت تأسف، کشورهایی را که هدف اینگونه اقدامات قرار گرفته‌اند، به عدم‌پاسخ و خویشتن‌داری دعوت می‌کنند.
   اگر آمریکا و کشورهای غربی واقعا به ‌دنبال جلوگیری از جنگ و ناامنی در منطقه هستند، برای اثبات این ادعا باید فورا فروش سلاح و حمایت از رژیم صهیونیستی را متوقف و این رژیم را وادار به توقف نسل‌کشی و حملات به غزه و پذیرش آتش‌بس کنند.
   جمهوری اسلامی ایران پرهیز از جنگ و تلاش برای استقرار صلح و امنیت جهانی را جزو اصول اساسی خود می‌داند، اما در چارچوب معاهدات و قوانین بین‌المللی هرگز در مقابل تعدی به منافع و امنیت خود سکوت نخواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید