• پنج شنبه 18 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 2 صفر 1446
  • 2024 Aug 08
پنج شنبه 18 مرداد 1403
کد مطلب : 232192
+
-

رقابت ماهواره‌ای چین با آمریکا

چین روز گذشته نخستین دسته از ماهواره‌های اینترنتی خود را پرتاب کرد و امیدوار است با این خوشه ماهواره‌ای، رقیب ماهواره‌های استارلینک متعلق به اسپیس‌ایکس باشد. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، این صورت فلکی که با نام «هزار بادبان» شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از بیش از 15هزار ماهواره در مدار پایین زمین است که چین گفته است پوشش اینترنتی جهانی ایجاد می‌کند.
طبق گفته آکادمی علوم چین، یک موشک با نام
Long March 6A از مرکز پرتاب تایوان در شمال استان شانشی چین به پرواز درآمد تا 18ماهواره اولیه را به فضا ارسال کند. چین، این ماموریت را یک موفقیت کامل خوانده است.
چین قصد دارد تا سال2025 چیزی حدود 648ماهواره را در مرحله اول ساخت صورت فلکی اینترنتی خود برای ایجاد یک شبکه اینترنتی با پوشش جهانی مستقر کند. صورت فلکی چین به‌عنوان مجموعه‌ای از ماهواره‌ها در مدار پایین زمین یا لئو شناخته می‌شود که هدف آنها پوشش اینترنتی است.
2نام مطرح در فضای ماهواره‌های اینترنتی عبارتند از استارلینک که توسط شرکت فضایی تجاری اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک توسعه یافته و OneWeb که متعلق به شرکت اروپایی یوتل‌ست است. راه‌اندازی یک صورت فلکی اینترنتی بر جاه‌طلبی‌های فضایی بزرگ چین و تلاش پکن برای از بین بردن تسلط ایالات متحده در این بخش با گسترش نبرد فناوری بین 2کشور تأکید می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید