• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 17 مرداد 1403
کد مطلب : 232164
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/JZBJ2
+
-

ورود ۷میلیارد دلار کالای قاچاق از طریق استثنائات تجاری

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای اجرای قانون جدید ساماندهی واردات مرزی و سفر رئیس ستاد به استان‌های مرزی گفت: ۷میلیارد و ۱۲۲میلیون دلار کالای قاچاق از طریق استثنائات تجاری به‌ویژه به شیوه ملوانی وارد کشور شده است.
حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با تسنیم بیان کرد: بحث ما در موضوع استثنائات تجاری مانند کولبری و ملوانی قاچاق بسیار پیچیده است که در این شیوه‌ها جا خوش کرده‌اند. عوامل متعددی در این موضوع دخیل هستند و به‌دلیل مسائل حاکمیتی و ملاحظات ملی، گزارش‌های متعددی در این زمینه تهیه شده است که اگر مجوز اعضای اصلی ستاد دریافت شود، جزئیات آن رسانه‌ای خواهد
شد.
وی با بیان اینکه یکی از نکاتی که حتما باید به آن پرداخته شود مالک کالاهایی است که با شیوه ملوانی وارد کشور می‌شود،گفت: سؤالی که وجود دارد این است که آیا حاکمیت بر حجم این کالاها و مالک آنها اشراف دارد یا خیر. در ماده یک قانون اخیر، قانونگذار ذکر کرده است که این قانون به‌منظور رونق اقتصاد مرزی، شفافیت، رصدپذیر کردن واردات، توزیع و عرضه کالا، تقویت معیشت مرزنشینان و کاهش مبادلات غیررسمی تهیه شده است. در عین حال، باید به شرایط کشورهای اطراف خودمان هم نگاه کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید