• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 17 مرداد 1403
کد مطلب : 232105
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/nZ1LR
+
-

اردو با اعمال شاقه

اتفاقات عجیبی در ترکیه برای تیم‌های ایرانی رخ داد؛ حیف نیست خودمان امکانات نداریم؟

اردو با اعمال شاقه

بهروز رسایلی

بعد از چند سال ممنوعیت برپایی اردوی خارجی برای تیم‌های ایرانی، حالا مدتی است که این قوانین بازدارنده از میان رفته‌‎اند و در همین تابستان، شاهد حضور گسترده باشگاه‌های ایرانی در کشور ترکیه بودیم. به شکل جالبی هر 4مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر، برای این تابستان حضور در اردوی ترکیه را برگزیدند. هرچند پرسپولیسی‌ها ابتدا دنبال سفر به هلند بودند اما شرایط فراهم نشد. جالب اینکه در این اردوها، اتفاقات عجیب و ناخوشایندی برای تیم‌های کشورمان رخ داد که بعضا در ‌شأن فوتبال ایران نبود.

  فاجعه‌ای به اسم مسابقات دوستانه
تنها کافی است یک جست‌وجوی ساده اینترنتی انجام بدهید تا با فوجی از خبرهای عجیب در مورد مسابقات دوستانه تیم‌های ایرانی در ترکیه مواجه شوید. یکی از بدترین آنها شاید داستان تراکتور بود که تیم حریف اصرار داشت با پیراهنی همرنگ تیم ایرانی در مسابقه حاضر شود و به همین دلیل بازی لغو شد. البته 2باشگاه دلیل دیگری را هم برای برگزار نشدن این بازی عنوان کردند که به زمین نامناسب محل انجام مسابقه مربوط می‌شد. خب اینجا طبیعتا این سؤال به‌وجود می‌آید که اگر زمین کیفیت نداشت، اصلا چرا تا آنجا رفتید؟ یعنی این همه خرج کردید و جایی رفتید که حتی چمنش هم شرایط ایده‌آلی ندارد؟ مسابقات دوستانه سپاهان هم داستان‌های خاص خودش را داشت. یکی از بازی‌های این تیم به‌دلیل خشونت بیش از حد بازیکنان حریف در حوالی دقیقه20متوقف شد و ناتمام ماند. در یک دیدار دیگر هم در حالی سپاهانی‌ها مدعی شدند سیواس‌اسپور را برده‌اند که رسانه رسمی این باشگاه در همان روز، خبر از حضور این تیم مقابل رقیبی دیگر داد!

  پرسپولیس کلکسیون را کامل کرد
در نهایت اما اتفاق عجیبی که در پی آخرین بازی تدارکاتی پرسپولیس در اردوی ترکیه رخ داد، باعث شد کلکسیون سوغاتی‌های عجیب تیم‌های ایرانی از ترکیه کامل شود. در شرایطی که رسانه رسمی سرخپوشان از برتری 5بر 2این تیم مقابل رقیبی به اسم بیکوزاسپور خبر داده بود، باشگاه ترکیه‌ای که تازه به دسته دوم صعود کرده با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد روحش هم از برگزاری این بازی با خبر نیست! در ادامه باشگاه پرسپولیس توضیح داد هماهنگ‌کننده اردوی تیم در ترکیه مسئول برگزاری مسابقات دوستانه بوده و به آنها اطلاع نداده که نام حریف آخر تیم تغییر کرده است. گویا پرسپولیس با یک تیم فوتبال آکادمی پناهجویان مصاف داده. عجیب‌تر اینکه گفته می‌شود چنین تیمی سابقه چندین بار حضور مقابل باشگاه‌های ایرانی را در اردوهای ترکیه داشته است!

  کشور 4فصل و هزار دریغ
اینطور که معلوم است، برگزاری اردوهای خارجی مثلا در همین ترکیه، بیشتر از اینکه برای باشگاه‌های ایرانی فایده فنی داشته باشد، برای برخی کارگزاران منفعت مالی دارد! همه اینها در حالی است که ایران طبیعت کم‌نظیری دارد و مثلا اگر در اردبیل، سرعین، تبریز، همدان یا برخی شهرهای دیگر کشور می‌شد کمپ‌های تمرینی باکیفیت احداث کرد، همین‌ها در تابستان بهترین مقصد برای باشگاه‌های ما می‌بودند اما حیف، هزاران حیف.

در حد فاجعه
سرلک با کارنامه‌ای ناامیدکننده در ملوان به فکر بازگشت به پرسپولیس افتاد

یکی از عجیب‌ترین سوژه‌های نقل‌و‌انتقالات فوتبال ایران در این تابستان، میلاد سرلک است، بازیکنی که همه‌روزه نامش در رسانه‌ها دیده می‌شود و حجم اخبار منتشرشده در مورد او کم نیست اما عملا می‌توان گفت هیچ خبر جدیدی درباره او وجود ندارد چون وضعیتش از نخستین روز نقل‌‌و‌انتقالات تا به امروز هیچ تغییری نکرده است! سرلک یکی از 2بازیکنی است که در نیم‌فصل لیگ گذشته برای گذراندن خدمت سربازی پرسپولیس را ترک کردند. نفر دوم محمد عمری بود که تازه داشت خودش را در پرسپولیس اثبات می‌کرد تا به‌عنوان یکی از 16نفر اول روی او حساب شود ولی از این تیم جدا شد. عمری می‌توانست تا پایان فصل گذشته هم در پرسپولیس بماند و از ابتدای فصل جدید راهی خدمت سربازی شود اما از ترس اینکه در پایان فصل تعداد سربازها بیشتر و پیدا کردن تیم نظامی خوب سخت‌تر شود، در همان پنجره زمستانی پرسپولیس را به مقصد انزلی ترک کرد؛ تصمیمی که درست به‌نظر می‌رسید. عمری که با اهل فن در این مورد مشورت کرده بود، برای اجرا کردن تصمیمش محکم مقابل مدیران باشگاه ایستاد و حتی درگیری‌هایی را هم از سر گذراند. و اما میلاد سرلک...
برخلاف عمری در آن مقطع سرلک خیلی دوست نداشت پرسپولیس را ترک کند و از هر ترفندی که بلد بود برای ماندن استفاده کرد. او مدتی با استفاده از قانون سربازی ملی‌پوشان در پرسپولیس به بازی ادامه داد و خیلی‌ها با توجه به بازی‌های خیلی کم او در تیم‌ملی، دعوتش توسط امیر قلعه‌نویی و تعویق سربازی‌اش به‌خاطر همین دعوت را زیر سؤال می‌بردند. در نهایت اما سرلک در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل لیگ گذشته از پرسپولیس دل کند و راهی ملوان انزلی شد. تعداد بازی‌ها و دقایق حضور او در ترکیب ملوان، موضوع جالب توجهی است. میلاد فقط 4بار در ترکیب اصلی ملوان قرار گرفت و 2بار هم به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت؛ جمعا 330دقیقه حضور در میدان از مجموع 1350دقیقه‌ای که یک بازیکن می‌تواند در طول یک نیم‌فصل بازی کند. سرلک در این 330دقیقه هیچ گل و پاس گلی هم نداشت. این در حالی بود که او در نیم‌فصل اول 893دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد و در این تیم مدعی قهرمانی، تقریبا 66درصد زمان مسابقات را در زمین بود. از این آمارها کاملا مشخص بود که ملوانی‌ها چندان هم روی کمک این بازیکن حساب نکرده‌ بودند و سرلک هم آن‌قدر که در پرسپولیس انگیزه درخشیدن داشت در ملوان نداشت. رابطه این بازیکن با باشگاه ملوان در ابتدای فصل جاری ناامیدکننده‌تر هم شده است. سرلک در تمرینات انزلی‌چی‌ها شرکت نمی‌کند و کادر فنی ملوان هم دائما در حال تهدید او به حضور در پادگان‌های نظامی است. سرلک به‌دنبال دریافت کسری خدمت است و امید دارد با تکیه بر موضوع کفالت بتواند مدت‌زمان خدمتش را تا حدود زیادی کاهش دهد. گفته می‌شود کار او در این مسیر خوب پیش رفته و برای پایان دادن به خدمت سربازی‌اش کاملا امیدوار است. اما ملوانی‌ها هم دست‌بردار نیستند و سعی دارند این بازیکن را به تمرینات سفیدپوشان برگردانند. البته شاید هدف ملوانی‌ها فقط مقابله با بازیکنی است که اصلا برای کمک به تیم ملوان از خودش انگیزه نشان نداد. برنامه سرلک این است که از ابتدای فصل جدید در اختیار پرسپولیس باشد و ملوانی‌ها حتی اگر بتوانند مانع این اتفاق شوند، احتمالا در ترکیب خودشان جای خاصی را برای این هافبک دفاعی درنظر نمی‌گیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید