• سه شنبه 16 مرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 30 محرم 1446
  • 2024 Aug 06
سه شنبه 16 مرداد 1403
کد مطلب : 232069
+
-

همبستگی المپیکی با فلسطین به وقت پاریس

همبستگی المپیکی با فلسطین به وقت پاریس

تظاهرات‌کنندگان در خیابان‌های پاریس در طول رقابت‌های دوچرخه سواری المپیک، همبستگی خود را با فلسطین نشان دادند.
تارنمای میدل ایست مونیتور نوشته است، درحالی‌که دوچرخه‌سواران از منطقه20 پاریس عبور می‎کردند، معترضان پرچم فلسطین را به نمایش گذاشتند. برخی از این معترضان با چفیه و پوشیدن تیشرت‌هایی به رنگ پرچم فلسطین، شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند. حامیان فلسطین همچنین خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند. بازی‌های المپیک تابستانی پاریس در سال‌جاری عمیقا تحت‌تأثیر نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه قرار گرفته است.
  پیش تر استقبال باشکوه از هیأت فلسطینی شرکت‌کننده در المپیک فرانسه نیز بازخوردهای گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت.
  استقبال گرم از تیم فلسطینی در شرایطی بود که همزمان شمار زیادی از فرانسوی‌ها و گروه‌های حقوق بشری شدیداً از حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی انتقاد کرده بودند.
  پرچم فلسطین در استادیوم محل برگزاری بازی تیم‌های فوتبال سنگال و رژیم صهیونیستی به نشانه همبستگی با فلسطین و محکومیت نسل‌کشی در غزه از سوی تماشاچیان برافراشته شده بود که خشم صهیونیست‌ها را در پی داشت.
  شماری از ورزشکاران ازجمله ورزشکاران الجزایری و مصری از رویارویی با حریفان صهیونیست خود انصراف دادند.
  علاوه بر میادین ورزشی، حامیان فلسطین همزمان با برگزاری رقابت‌های ورزشی در رشته‌های مختلف، بارها در شهرهای مختلف ازجمله پاریس در حمایت از فلسطینی‌ها تظاهرات کردند.
  خبرگزاری آناتولی گزارش داده که معترضان به‌رغم بارش باران، پلاکاردهایی با مضمون «اسرائیل قاتل است»، «امانوئل مکرون شریک جرم است» و «زنده باد فلسطین» حمل کردند.
رژیم صهیونیستی در حالی همچنان حملات خود به نوار غزه را ادامه می‌دهد که تابه‌حال بیش از ۳۹هزار نفر بر اثر این حملات به شهادت رسیده‌اند. صهیونیست‌ها از سوی دادگاه بین‌المللی کیفری به نسل‌کشی متهم شده‌اند. این دادگاه همچنین از اسرائیل خواسته است تا هرچه سریع‌تر حملاتش به نوار غزه را متوقف کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید