• سه شنبه 16 مرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 30 محرم 1446
  • 2024 Aug 06
سه شنبه 16 مرداد 1403
کد مطلب : 232064
+
-

تولید سامانه بومی پلاک‌خوان خودرو

تولید سامانه بومی پلاک‌خوان خودرو

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید پلاک‌خوان چندملیتی با قابلیت خوانش پلاک‌ خودروهای کشورهای همسایه و اتحادیه اروپا شدند. به گزارش همشهری، محمد اکبری‌نسب، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درخصوص محصولات این شرکت و کاربرد آنها عنوان کرد: «پلاک‌خوان چندملیتی، ابزاری قدرتمند برای رصد و پایش ناوگان داخلی و خارجی است و در حوزه بنادر و ورودی مرزها کاربرد دارد. این محصول همچنین برای پایانه‌های مرزی و پارکینگ‌های هوشمند و هوشمندسازی بنادر نیز قابل استفاده است.» به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، او در توضیح برخی از ویژگی‌های بارز پلاک‌خوان چندملیتی گفت: «این پلاک‌خوان قادر است پلاک خودروها را با سرعت و دقتی بسیار بالا شناسایی کند. پلاک‌خوان چندملیتی در شرایط نوری مختلف، حتی در شب، به‌طور دقیق عمل می‌کند. این محصول قادر به شناسایی پلاک خودروهای ایرانی و خارجی است. قابلیت نصب و راه‌اندازی آسان و رابط کاربری آسان و کاربرپسند از ویژگی‌های این سیستم است.»
اکبری‌نسب با بیان اینکه این محصول به‌گونه‌ای طراحی شده که به سادگی روی انواع گوشی‌های هوشمند با کیفیت بالا و حساسیت کم نسبت به لرزش و زاویه دوربین قابل نصب است، خاطرنشان کرد: «پلاک‌خوان چندملیتی ما می‌تواند تحولی در زمینه تشخیص پلاک خودرو ایجاد کند. این محصول می‌تواند به کاهش ترافیک، افزایش امنیت و مدیریت بهینه‌تر ناوگان حمل‌ونقل کمک کند.»
او درخصوص رقم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: «در مجموعه ما به‌صورت مستقیم 5 نفر مشغول به‌کار هستند، ولی غیرمستقیم با توجه به اینکه با چند شرکت بزرگ کار می‌کنیم حدود ۳۰۰نفر با ما همکاری می‌کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید