• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 16 مرداد 1403
کد مطلب : 232020
+
-

گرینویچ

چرت‌زدن در فینال المپیک
 یاروسلاوا ماهوچیخ، قهرمان اوکراینی المپیک، به‌خاطر کسب طلا در پاریس به دستاورد بزرگی رسیده اما به خاطر یک رفتار عجیب، به شهرتی جهانی رسیده است. ماجرا این است که این قهرمان پرش ارتفاع، برای اینکه تمرکزش را قبل از هر پرش به اوج برساند، کار عجیب و خاصی می‌کند؛ او یک کیسه خواب دارد که قبل از پرش، وارد آن می‌شود و روی پیست دوومیدانی عملا چرت می‌زند. عکس‌ها و فیلم‌های این رفتار عجیب ماهوچیخ، حسابی در فضای مجازی دست به دست شده و چرت‌زدن‌هایش، به بحثی داغ تبدیل شده است.  

خوابیدن قهرمان المپیک در پارک
«توماس چکان» قهرمان ایتالیایی شنای المپیک۲۰۲۴ که تاکنون موفق به کسب ۲مدال شده و بعد از مسابقاتش حسابی در شبکه‌های اجتماعی محبوب شده و طرفدار پیدا کرده، با یک حرکت اعتراضی باعث آبروریزی کشور فرانسه شد. این ورزشکار که از گرمای شدید اتاقش ناراضی بود و این را علنی اعلام کرده بود، به روش خودش مشکل را حل کرد و در اعتراض به شرایط نامساعد محل اقامتش، شب را در پارک داخل دهکده ورزشکاران خوابید. او گفته: «خوابیدن در شب و بعدازظهر در محل اقامت ورزشکاران بسیار سخت است و این شرایط امسال نتوانسته رضایت ورزشکاران را جلب کند. در دهکده المپیک تهویه مطبوع وجود ندارد، هوا گرم و غذا بد است. بسیاری از ورزشکاران به همین دلیل جابه‌جا می‌شوند؛ این نه بهانه است و نه عذر، بلکه واقعیتی است که شاید همه از آن آگاه نباشند.» او اضافه کرده: «معمولاً وقتی در خانه هستم، همیشه بعدازظهرها می‌خوابم. اینجا واقعاً با گرما و سر و صدا مشکل دارم.»  حسین علی‌رضا، قایقران عربستان سعودی، چکان را در حال چرت زدن روی حوله‌ای در پارک مشاهده و تصویری از این صحنه عجیب در اینستاگرام منتشر کرده است. هنوز مشخص نیست که این تصویر قبل یا بعد از حذف چکان و تیم ایتالیا از مسابقات مقدماتی 100×4متر مردان گرفته شده است.

کله‌پاچه در آخرین روز کاری
کله‌پاچه از آن غذاهایی است که یا آدم‌ها عاشقش هستند یا از آن تنفر دارند و معمولا حد وسطی ندارد؛ غذایی که در لیست عجیب‌ترین غذاهای دنیا جا گرفته و تعداد طرفدارانش بیشتر از کسانی است که دوستش ندارند. به‌تازگی هم سیگوالد هاوگه، سفیر نروژ بعد از گذراندن ۴سال هیجان‌انگیز در ایران، در آخرین روز مأموریتش تصمیم گرفته که این غذای ایرانی را امتحان کند. جالب اینجاست که او قبل از رفتن از کشورمان، برای نخستین بار کله‌پاچه را امتحان کرده و گفته: «من فکر می‌کردم خوردن کله‌پاچه برای نخستین بار‌ به‌عنوان نقطه برجسته‌ای در آخرین روز کاری‌ام در ایران باشد، اما رفتن از این کشور کمی از این هیجان کم کرد. من ایران را با خاطرات بسیار خوب و با بهترین آرزوها برای مردمان شگفت‌انگیز این کشور ترک می‌کنم، خداحافظ.» صفحه رسمی سفارت نروژ در ایران با انتشار عکس‌های کله‌پاچه خوردن هاوگه و صحبت‌های او و همچنین تصویر غذایی شبیه کله‌پاچه ایرانی، نوشته: «در نروژ ما غذایی شبیه کله‌پاچه داریم، سر گوسفند دودی شده که غذای سنتی قسمت غربی نروژ است. برای سرو این غذا نصف سر را در بشقاب سرو می‌کنند. ؟»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید