• چهار شنبه 17 مرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 1 صفر 1446
  • 2024 Aug 07
دو شنبه 15 مرداد 1403
کد مطلب : 231862
+
-

خودرو‌ی‌ خود را قبل از فروش رنگ کنیم؟

بعضی از رنگ‌ها مانند سفید یا مشکی، با لیسه‌گیری به شکل خیلی خوبی ترمیم می‌شوند، اما در رنگ‌های دیگر بعضی مواقع قلم‌گیری کردن یک خط و خش می‌تواند ظاهر خودرو را بد و زشت کند، حتی اگر رنگ‌ساز همان رنگ خودروی شما را بسازد، زیرا در رنگ متالیک میزان دانه‌های اکلیل متفاوت است و بعد از رنگ شدن، خودرو دچار اختلاف رنگ می‌شود.
در کل اگر کسی قصد فروش خودروی خود را دارد اگر با خط و خش بفروشد سود بیشتری خواهد برد.

افت قیمت خودروی رنگ‌شده
معمولا کارشناسان رنگ، در بحث قیمت دخالتی ندارند، قیمت توسط فروشنده با توجه به قیمت‌های روز در سایت‌های فروش خودرو مشخص می‌شود، یا اینکه براساس قیمت پیشنهادی بنگاه‌های معاملات خودرو قیمت‌گذاری انجام می‌شود. در واقع هیچ مرکز خاص و تخصصی برای کارشناسی قیمت خودرو وجود ندارد. اگر هم به‌طور مثال خودرو توسط بنگاه‌های معاملاتی قیمت‌گذاری شود، در جهت سود خود این مراکز انجام می‌شود. مثلا می‌گوید این خودرو 200میلیون تومان ارزش دارد، درصورتی که قیمت واقعی در بازار 250میلیون تومان است. درنهایت قیمت خودرو یک توافق بین خریدار و فروشنده است.

اثرصفرشویی
در حال حاضر تعداد مراکز صفرشویی خیلی زیادشده است، مثلا سال‌ها قبل یک خودرو را قبل از فروش به صفرشویی بردم، اما بعد از انجام صفرشویی از فروش آن منصرف شدم، چرا که صفرشویی بسیار خوب انجام شده بود، طوری که انگار همین الان خودرو از کارخانه خارج شده است.
در حال حاضر مراکز صفرشویی و دیتیلینگ خیلی زیادشده، اما کار خیلی از این مراکز به هیچ وجه کیفیت لازم را ندارد، پس جست‌وجو و پیداکردن یک مرکز صفرشویی که کار باکیفیت و قیمت مناسب انجام ‌دهد بسیار مهم است. توصیه می‌کنم به جای فروش و ارتقاي خودرو به صفرشویی مراجعه و مجددا از خودروی نوشده خودمان استفاده کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید