• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 14 مرداد 1403
کد مطلب : 231802
+
-

شب سعید راد

شب سعید راد

حدود 2 هفته از درگذشت سعید راد می‌گذرد و قرار است جدیدترین برنامه از شب‌های مجله بخارا به یاد این بازیگر برگزار شود. هفتصد وشصت ویکمین شب از شب‌های مجله بخارا به تجلیل از بازیگر کهنه‌کار سینمای ایران، زنده‌یاد سعید راد اختصاص دارد که در اول مردادماه ۱۴۰۳ از دنیا رفت.این مراسم طبق اعلام برگزار‌کنندگان برنامه،در ساعت5 بعدازظهر دوشنبه پانزدهم مردادماه در ساختمان شماره یک خانه سینما (بهار جنوبی، کوچه سمنان) برگزار می‌شود و عنایت بخشی، علیرضا زرین‌دست، هوشنگ گلمکانی و جواد طوسی درباره زندگی هنری سعید راد سخنرانی خواهند کرد.
سعید راد در سال‌های اول انقلاب در کنار بازی در چند فیلم تجاری پرفروش مانند «برزخی‌ها» (۱۳۶۱)، «دادشاه» (۱۳۶۲) و «عقاب‌ها» (۱۳۶۳) با بازی در فیلم «خط قرمز» مسعود کیمیایی (۱۳۶۰) یکی از بهترین نقش‌هایش را ارائه داد که این فیلم بعد از نمایش در نخستین دوره جشنواره فیلم فجر، تاکنون امکان نمایش عمومی پیدا نکرده است. وی مدتی ممنوع‌التصویر شد و ایران را ترک کرد.
در سال ۱۳۷۸ پس از سال‌ها دوری به ایران بازگشت و در فیلم «دوئل» احمدرضا درویش بازی کرد. او برای بازی در فیلم «گیرنده» (۱۳۹۰) دیپلم افتخار بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید