• یکشنبه 7 مرداد 1403
  • الأحَد 21 محرم 1446
  • 2024 Jul 28
یکشنبه 7 مرداد 1403
کد مطلب : 231100
+
-

فراموشی مرگبار زنی که از بیماری وسواس رنج می‌برد

زنی جوان که از بیماری وسواس رنج می‌برد، به تصور اینکه داروهایش را سر وقت نخورده، شروع کرد به مصرف قرص‌ها اما همین فراموشی عجیب به قیمت جانش تمام شد.
به گزارش همشهری، صبح جمعه به قاضی محسن اختیاری، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که زنی جوان در یکی از بیمارستان‌های پایتخت جان باخته و مرگ وی مشکوک است. به دستور بازپرس جنایی تحقیقات درباره مرگ این زن آغاز و معلوم شد که وی از مدت‌ها قبل از بیماری وسواس رنج می‌برده است. او یک روز قبل از مرگش، اقدام به مصرف قرص‌هایش کرده بود اما دچار فراموشی می شد و تصور می‌کرد داروهایش را مصرف نکرده است. این زن که 24ساعت قبل از مرگ در بیمارستان بستری شده بود به پزشک معالجش چنین گفته بود: من بیماری پرکاری تیروئید دارم. علاوه بر این بیماری، دچار وسواس شدید هم هستم و پزشک برایم دارو تجویز کرده است. از صبح که بیدار شدم، دلشوره عجیبی داشتم. فکر می‌کردم داروهایم را سر وقت نخورده‌ام. به سراغ جعبه داروها رفتم و براساس تجویز پزشک، داروهای مربوط به تیروئید و وسواس را خوردم.
وی ادامه داد: چند ساعت گذشت و سرگرم انجام کارهایم شدم، دوباره اضطراب و وسواس به سراغم آمد. هرچه فکر کردم یادم نمی‌آمد که داروهایم را خورده‌ام یا نه. با تصور اینکه فراموش کرده‌ام داروهایم را مصرف کنم، مجددا آنها را خوردم. غروب هم دوباره این اتفاق افتاد و من باز هم داروها را خوردم که لحظاتی پس از آن حالم بد شد و خانواده‌ام مرا به بیمارستان انتقال دادند.
هرچند پزشکان تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند تا زن جوان را از مرگ نجات بدهند اما مسمومیت شدید دارویی موجب شد که او دچار ایست قلبی شود و جانش را از دست بدهد.
در ادامه، بازپرس جنایی دستور تحقیق از خانواده این زن را نیز صادر کرد. شوهر وی نیز گفته‌های همسرش را تأیید کرد. برادر این زن نیز که ‌روز حادثه مهمان آنها بود، توضیح داد که خواهرش دچار اضطراب و وسواس شدید شده بود. او گفت: آن روز دیدم که خواهرم چندبار سراغ داروهایش رفت و آنها را مصرف کرد اما فکر کردم دستور پزشک بوده و نمی‌دانستم که دچار فراموشی شده است. با این اطلاعات، به دستور بازپرس جنایی، ‌جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید