• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 6 مرداد 1403
کد مطلب : 231045
+
-

مجازات اعدام برای متجاوز هزارچهره

دادسرا
مجازات اعدام برای متجاوز هزارچهره

مرد هزارچهره که با معرفی خود به‌عنوان پرستار سالمندان یا تاجری پولدار، دست به اخاذی و سرقت از طعمه‌هایش می‌زد به اتهام تجاوز به یکی از قربانیانش به اعدام محکوم شد. به گزارش همشهری، یکی از روزهای بهمن سال 1400بود که پلیس پایتخت در جریان حادثه‌ای هولناک قرار گرفت. دختری جوان قربانی یک پرستار قلابی شده و این فرد پس از تجاوز به دختر جوان و سرقت از خانه آنها متواری شده بود.شاکی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: مدتی قبل پدرم سکته کرد و دیگر نمی‌توانست کارهایش را انجام دهد. برای مراقبت شبانه‌روزی از او به‌دنبال پرستار می‌گشتم تا اینکه با یک آگهی در یکی از سایت‌‌ها مواجه شدم. مردی به نام جمال، که مدعی بود تخصص‌اش پرستاری و نگهداری از افراد سالخورده است، برای مراقبت شبانه‌روزی از پدرم استخدام کردم. اما تنها چند روز بعد از اینکه جمال کارش را شروع کرد اتفاق شومی رخ داد. دختر جوان ادامه داد: یک روز که از سر کار به خانه برگشته و در اتاقم بودم ناگهان جمال وارد اتاق شد و با تهدید و ضرب و شتم، دست و پایم را بست و نقشه شومش را عملی کرد. او سپس همه پول‌ها و طلاهایی را که در خانه داشتم سرقت کرد و پا به فرار گذاشت. بعد از فرار او هر طوری بود دست و پایم را باز کردم و بلافاصله با پلیس تماس گرفتم.

ملاقات اتفاقی
این اتفاق شوم 23بهمن سال 1400رقم خورد و از همان روز تحقیقات پلیس برای دستگیری مرد متجاوز آغاز شد، اما هیچ سرنخی از متهم نبود. این در حالی بود که دختر جوان به‌دنبال این حادثه دچار مشکلات روحی فراوانی شده و تحت نظر روانپزشک قرار گرفته بود. 2 سال از این ماجرا گذشته بود تا اینکه یک روز شاکی که در حال بازگشت از محل کارش بود به‌صورت اتفاقی مرد متجاوز را در یکی از خیابان‌های تهران دید. او که وحشت به جانش افتاده بود با پلیس تماس گرفت و به این ترتیب مرد شیطان‌صفت به دام افتاد.

وسوسه ‌شدم
جمال در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کرد و گفت: من با معرفی خودم به‌عنوان پرستار سالمندان قصد سرقت از طعمه‌هایم را داشتم، اما روز حادثه با دیدن دختر جوان که در خانه تنها بود و پدرش هم توان حرکت نداشت، وسوسه شدم و او را قربانی نقشه‌ام کردم. سپس همه اموال باارزش آنها را دزدیدم و از ترسم به شهرستان فرار کردم. حدود 2 سال در شهرستان بودم و به گمان اینکه آب‌ها از آسیاب افتاده برگشتم که از بخت بدم با شاکی در خیابان مواجه شدم و گیر افتادم.

تاجر قلابی
مرد شیطان‌صفت برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفت و خیلی زود مشخص شد که این دختر تنها قربانی وی نبوده است. مرد متجاوز در یکی از شهرها نیز اقدام به اخاذی از یک زن و مرد پولدار کرده بود. او با معرفی خودش به‌عنوان تاجر این زن و مرد را فریب داده و با همدستی همسرش، آنها را جداگانه به خانه‌شان کشانده و بعد از تهیه فیلم سیاه از آنها، دست به اخاذی میلیونی از طعمه‌هایشان زده بودند.

مکث
حکم اعدام

با دستگیری متهم بخشی از پرونده که رسیدگی به اتهام تجاوز بود به دادگاه کیفری فرستاده شد. این مرد در دادگاه پای میز محاکمه رفت و قضات بعد از شنیدن حرف‌های او و دختر جوان(شاکی)، متهم را به اعدام محکوم کردند؛ حکمی که با اعتراض مرد شیطان‌صفت به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد، اما قضات شعبه 39دیوان عالی کشور مهر تأیید بر آن زدند و به این ترتیب پرونده روی میز قاضی رحیمی، دادیار شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت و شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شده است.
از سوی دیگر، بخشی از پرونده متهم که مربوط به اتهامات اخاذی او و همسرش از زن و مردی در شهرستان است در اختیار مرجع قضایی این شهر قرار گرفته و رسیدگی به این اتهامات نیز ادامه دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید