• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 31 تیر 1403
کد مطلب : 230480
+
-

شتاب گرفتن مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی

گزارش4
شتاب گرفتن مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی

اگر تاریخ رژیم صهیونیستی را به دوره قبل و بعد از حمله 7اکتبر تقسیم بندی کنیم، چندان عجیب نیست. از زمان عملیات طوفان‌الاقصی در پاییز سال گذشته تا‌کنون، نرخ ترک همیشگی و مهاجرت دائمی از اسرائیل به خارج به‌شدت افزایش پیدا کرده است. به‌نظر می‌رسد که جنگ و احساس ناامنی در مناطق اشغالی فلسطین و ادامه تهدید شهرهای اشغالی توسط گروه‌های مقاومت ساکنان اسرائیل را به این نتیجه رسانده که بهترین راه دفع خطر، دوری از خطر است و از همین رو، اکنون بسیاری از صهیونیست‌ها فرار را بر قرار در مناطق اشغالی ترجیح می‌دهند. البته که مهاجرت معکوس و خروج دائمی از اسرائیل همیشه کابوس رهبران صهیونیست‌ بوده است و جنگ جاری در غزه باعث شده تا مهاجرت معکوس در اسرائیل با نرخ چند برابری افزایش پیدا کند.

   افزایش 285درصدی ترک اسرائیل توسط شهروندان (گزارش میدل ایست مانیتور)
  افزایش بی‌سابقه‌ مهاجرت از اسرائیل از اکتبر 2023نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته (گزارش کانال 12عبری)
   500000نفر: تعداد افراد مهاجرت کرده از اسرائیل در 2‌ماه ابتدایی آغاز جنگ غزه (مهاجرت دائمی و موقت)
  کاهش چشمگیر ورود یهودیان به اسرائیل (براساس گزارش مجله زمان اسرائیل)
  80درصد: آمار مهاجرانی که گفته‌اند دیگر به اسرائیل باز نخواهند گشت. (گزارش دانشگاه عبری در‌ ماه مارس به سفارش سازمان جهانی صهیونیست)
  مهاجرت به کشور دوم: انتخاب مهاجرت به کشور دوم از سوی بسیاری از صهیونیست‌های دارای تابعیت دوگانه یا چندگانه از زمان آغاز جنگ غزه (داده‌های سی‌بی‌اس)
  افزایش 51درصدی مهاجرت: آمار افزایش مهاجرت از اسرائیل در پیش از شروع جنگ، به دلیل بی‌ثباتی سیاسی در تل آویو
  دلایل مهاجرت از اسرائیل: جنگ غزه، وضعیت اقتصادی شامل بحران‌های اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی در اسرائیل، بی‌ثباتی سیاسی و درگیری‌های مداوم میان نتانیاهو و مخالفان و عدم‌تشکیل کابینه باثبات
  مقصدهای مهاجران: کشورهای غربی مانند آمریکا، کانادا، آلمان و انگلیس

 

این خبر را به اشتراک بگذارید