• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 31 تیر 1403
کد مطلب : 230476
+
-

تازه‌ترین ادعاهای ضدایرانی واشنگتن

رویکرد ایران‌هراسی در شرایطی همچنان در دستور کار کاخ سفید قرار دارد که ادعای روزهای اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه زمان گریز هسته‌ای ایران به یک یا 2هفته کاهش پیدا کرده، خبرساز شده ‌است.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین در واکنش به ادعاهای تازه مقام‌های آمریکایی علیه ایران درباره کاهش گریز هسته‌ای ایران به یک یا 2هفته تأکید کرد از این اظهارات در سال‌های آینده نیز مانند همیشه برای اهداف تبلیغاتی استفاده خواهد شد.
ادعاهای اخیر بلینکن در نشست امنیتی آسپن در کلرادو در شرایطی است که مشاور امنیت ‌ملی کاخ سفید تأکید کرده ایران در حال‌ حاضر تصمیمی برای تولید سلاح اتمی نگرفته است. جیک سالیوان در جریان یک سخنرانی گفت: رفتاری از ایران که نشان دهد در حال حاضر واقعا تصمیم به تولید بمب اتم دارد مشاهده نکرده‌ام. سالیوان همچنین ادعا کرد که «اگر آنها آغاز به حرکت در این مسیر کنند، یک مشکل واقعی با ایالات ‌متحده پیدا خواهند کرد».
این تازه‌ترین ادعاهای ضدایرانی مقام‌های آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های ایرانی همواره تأکید کرده‌اند برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است و سلاح هسته‌ای هیچ جایی در قلمرو دفاعی کشور ندارد. طی روزهای اخیر نیز علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در پاسخ به سؤالی درباره «ممنوعیت ساخت سلاح هسته‌ای» تأکید کرد که این ممنوعیت فتوای رهبر ایران است و دستور و فتوایی که ایشان صادر می‌کنند برای همه اجزای حکومت لازم‌الاجراست.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید