• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 30 تیر 1403
کد مطلب : 230386
+
-

جنایت به‌خاطر شارژ ساختمان

جنایی
جنایت به‌خاطر شارژ ساختمان

درگیری 3برادر با جوان همسایه به ‌خاطر شارژ ساختمان به جنایت منجر شد.
به‌ گزارش همشهری، شامگاه بیست و هفتم تیر به بازپرس جنایی تهران خبر رسید مردی 28ساله با ضربات چاقو به قتل رسیده است. عاملان این درگیری مرگبار 3برادر بودند که بعد از قتل متواری شده بودند. آنها که اهل افغانستان بودند برای دریافت شارژ ساختمان به مقابل خانه یکی از همسایه‌ها رفتند اما بر سر این مسئله با برادر صاحبخانه درگیر شدند و یکی از آن سه برادر با چاقو ضربه‌ای به این مرد زد. برادران افغان پس از این حادثه فرار کردند و مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. به این ترتیب دستور بازداشت عاملان جنایت صادر شد و هر چند متهمان قصد داشتند قاچاقی به افغانستان فرار کنند، اما مأموران موفق به دستگیری هر سه نفرشان شدند. 3برادر افغان درگیری را قبول کردند، اما گفتند که نمی‌دانند کدامشان ضربه مرگبار را به مقتول زده است. به این ترتیب هر 3 نفر در بازداشت به ‌سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

مکث
با همسایه‌ای که شارژ نمی‌دهد چه باید کرد؟

درگیری بر سر پرداخت شارژ ساختمان گاهی جنایت‌های هولناکی را در نقاط مختلف کشور رقم زده است، حال آنکه شاید خیلی‌ها نمی‌دانند که قانون برای دریافت شارژ از مالکان ساختمان، راه‌هایی را پیش‌بینی کرده است که در اینجا مرور می‌کنیم.
اول: مدیر یا هیأت‌مدیره ساختمان با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی اظهارنامه‌ای با ذکر مبلغ بدهی و صورت ریز آن برای مالک یا مستأجری که شارژ خود را پرداخت نکرده، از طریق دفتر خدمات ارسال می‌کند.
دوم: چنانچه مالک ظرف مدت 10روز از ابلاغ اظهارنامه نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکند، مدیر ساختمان می‌تواند از دادن خدمات مشترک از قبیل آب، برق، موتورخانه و ... به او خودداری کند.
سوم: اگر مالک اقدام به تسویه‌حساب نکرد، مدیر باید به اداره ثبت درخواست صدور اجراییه کند. به این ترتیب ارائه خدمات شهری به فرد بدهکار به‌ صورت رسمی قطع می‌شود.
چهارم: درصورتی که همه این اقدامات مؤثر نبود، مدیر یا مدیران می‌توانند از طریق محاکم قضایی شکایت خود را پیگیری کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید