• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
جمعه 29 تیر 1403
کد مطلب : 230317
+
-

راهبرد رسانه دشمن در کربلا و جهاد تبيین زینبی

بعد از عاشورا دشمن 4راهبرد رسانه‌ای را دنبال کرد؛ اما این عملیات رسانه‌ای با جهاد تبیین اسرا و در رأس آن حضرت زینب(س) ناکام ماند. تقابل این دو را با هم مرور کنیم:


 جنگ روانی با ترس
  اقدام دشمن: ایجاد رعب و وحشت عمومی برای مقابله با هر تحرکی علیه حکومت
جنایت‌های بی‌رحمانه کربلا، اسارت بی‌سابقه خاندان اهل‌بیت(ع)، به نیزه زدن سرهای مطهر شهدا و گرداندن در شهرها همگی در این راستا بود.
  اقدام متقابل اسرا: در مقابل، هیچ گزارشی از ضعف و کم‌آوردن کاروان اسرای کربلا دیده نشد؛ حتی بچه‌های کوچک.

 عملیات توجیه و تحریف
اقدام دشمن: گفتند ما برحقیم چون علیه خروج‌کنندگان بر خلیفه اقدام کردیم.
اقدام متقابل اسرا: خطبه‌های غـــراء زینب‌کبری(س) و امام‌سجاد(ع) در کوفه و شام، همه این بساط را بر هم زد.

 جنگ روانی با القای پیروزی
اقدام دشمن: تلاش کردند این روایت را جا بیندازند که دیدید خدا بر سر حسین و اهل‌بیتش چه آورد؟! ما پیروز شدیم؛ پس بر حقیم.
اقدام متقابل اسرا: آن جمله تاریخی «ما رأیت الا جمیلا» شرح همین پیروزی جریان سیدالشهداست. کار را به جایی رساندند که یزید ملعون در شام بالای منبر رفت و قاتلین امام‌حسین(ع) را لعنت کرد و دستور داد کاروان اسرا با عزت و احترام به مدینه بازگردانده شوند.

 پنهان‌کاری
اقدام دشمن: پنهان کردن جنایات سپاه عمر سعد و حماسه‌های لشكر امام‌حسین(ع)
اقدام متقابل اسرا: بیان مرثیه و روضه و خطبه درباره بریدن سر اباعبدالله(ع)، تاختن اسب روی بدن مطهر، مظلومیت عاشورائيان، غارت خیمه‌ها و هتک حرمت اسرا، خطوط اصلی روشنگری اهل‌بیت(ع) بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید