• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 28 تیر 1403
کد مطلب : 230266
+
-

حکم اعدام به جرم اجیرکردن قاتل

آن سوی مرز
حکم اعدام به جرم اجیرکردن قاتل

مردی در پنسیلوانیا که با اجیرکردن یک نوجوان 14ساله و پرداخت پول به او، نقشه قتل مردی دیگر را عملی کرده بود، از سوی دادگاه با مجازات اعدام روبه‌رو شد.
به گزارش همشهری به نقل از ای‌بی‌سی، صبح 6ژوئن سال گذشته میلادی، پلیس در جریان قتل فردی به نام آنتونی جونز 38ساله در نزدیکی کلیسیایی در یکی از شهرهای ایالت ایندیانا قرار گرفت.
بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوان از سوی فردی که در کمین او بوده هدف تیراندازی قرار گرفته و به قتل رسیده است.
ماموران پلیس با بررسی‌های دوربین‌های مداربسته هویت قاتل را شناسایی کردند. او نوجوانی 14ساله به نام آنتونیو اونز بود. قاتل نوجوان 5 روز بعد از جنایت از سوی پلیس دستگیر شد و با وجود اینکه زیر سن قانونی بود، اما مقامات دادگاه او را به‌عنوان یک بزرگسال متهم کردند.
بدین‌ترتیب آنتونیو به زندان رفت تا روز محاکمه فرا برسد و قرار بود او به جرم قتل درجه یک محاکمه شود تا اینکه چند‌ماه پیش فرد ناشناسی با شواهدی که در دست داشت به پلیس مراجعه کرد و روند رسیدگی به پرونده را تغییر داد. با مدارکی که این فرد به پلیس ارائه کرد، مأموران متوجه شدند آنتونیوی 14ساله یک قاتل اجاره‌ای بوده که در ازای دریافت 5هزار دلار پول نقد و 3کیسه بزرگ ماری جوانا، اقدام به قتل آنتونی جونز کرده است. پلیس برای مشخص شدن زوایای پنهان این پرونده تحقیقات دیگری را آغاز کرد و ردپای فرد دیگری در این پرونده پیدا شد. تحقیقات پلیس نشان داد که مردی به نام کالوین جی هافمن 38ساله، اهل پنسیلوانیا برای کشتن شریک خود این قاتل نوجوان را اجیر کرده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد بر سر مواد ‌مخدر با شریکش دچار اختلاف شده و به همین دلیل پسر نوجوانی را اجیر کرده بود تا وی را به قتل برساند. پلیس بعد از به‌دست آوردن این اطلاعات، تحقیقاتش را برای پیدا کردن کالوین آغاز کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد که او یک فرد سابقه‌دار است که در سال 2011به اتهام تیراندازی به یک زن به زندان افتاده و مدتی بعد آزاد شده است. پلیس برای دستگیری او وارد عمل شد و چندی پیش در اواسط ‌ماه جولای او را دستگیر کرد. به‌ گفته مقامات قضایی ایندیانا، او به پرداخت پول نقد و مواد ‌مخدر به قاتل نوجوان اعتراف کرده و با مجازات اعدام روبه‌روست.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید