• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 28 تیر 1403
کد مطلب : 230250
+
-

تعقیب جلاد به سبک ایرانی

ایران رسما اعلام کرده که تعقیب قاتلان سردار سلیمانی از مجاری قانونی و قضایی در حال انجام است

گزارش
تعقیب جلاد به سبک ایرانی

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

سوءقصد به جان «دونالد ترامپ» در یک تجمع انتخاباتی، یکی از رخدادهای غیرمنتظره‌ای بود که در ایام تبلیغات انتخاباتی او به وقوع پیوست. بعد از وقوع این حادثه برای ترامپ، ادعاهای دور از واقع شبکه سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از مقام‌های آگاه امنیتی آمریکا مطرح شد که این ترور را اقدام انتقام‌جویانه ایران به تلافی ترور شهید سلیمانی عنوان کرده‌اند.
شهادت سردار سلیمانی، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای ایران بوده، اما پیگیری برای محاکمه مقصران ترور او توسط جمهوری اسلامی به ‌صورت قانونی سال‌هاست دنبال می‌شود. به ‌دنبال این اتهام مقام‌های امنیتی آمریکا، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتهامات، «غیرمستند و بدخواهانه» است. همچنین آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تأکید کرد که هیچ رابطه‌ای بین فرد ضارب و هیچ همدست خارجی یا داخلی‌ای شناسایی نشده است.
در همین راستا علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت امور خارجه در مصاحبه‌ای اظهار کرد: «به صراحت می‌گویم که ما به رویه‌ها و چارچوب‌های قانونی و قضایی در سطح داخلی و بین‌المللی متوسل خواهیم شد تا عاملان و مشاوران نظامی ترور سردار سلیمانی را به ‌دست عدالت بسپاریم.»




 

این خبر را به اشتراک بگذارید