• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 28 تیر 1403
کد مطلب : 230222
+
-

7راه علمی برای تقویت حافظه

7راه علمی برای تقویت حافظه

یکی از مهم‌ترین دلایل کم‌حافظه بودن ما، داشتن وظایف زیاد به‌طور همزمان است. ما قادر به پردازش تمام اطلاعات موجود در محیط نیستیم و باید فقط بخشی از آن را انتخاب کنیم. با انتخاب اطلاعات خاص برای حفظ کردن، مغز ما بقیه داده‌های روزمره را مانند یک صافی عبور می‌دهد و فراموش می‌کند. در اینجا به چند راه علمی برای تقویت حافظه و فراموش نکردن اشاره می‌کنیم.
از ابزار یادآور استفاده کنید: این یک استراتژی حافظه است که در آن اطلاعات جدید را به‌گونه‌ای کدگذاری می‌کنیم که به ما کمک می‌کند بعداً آنها را به یاد بیاوریم. فرض کنید یک لیست خرید شامل شیر، سیب و توت‌فرنگی دارید. شما می‌توانید این اطلاعات را با تصویرسازی از این اقلام کدگذاری کنید یا اینکه با ابتدای آن یک کلمه بسازید: شست!
با دست بنویسید: مغز ما اطلاعات را زمانی که آنها را با دست نوشته‌ایم، بهتر کدگذاری می‌کند.
برای هر چیز یک محل داشته باشید: هر چیزی باید یک محل داشته باشد و هر چیزی باید در محل خود باشد.
اضطراب را مدیریت کنید: افکار مضطرب می‌توانند تأثیر عمده‌ای بر نحوه یادآوری چیزها داشته باشند. اضطراب یک برنامه بسیار حافظه‌بر است.
سرگرمی جدید امتحان کنید: باغبانی، سفالگری یا بافتنی که می‌توانند به بهبود انضباط ذهنی ما و تقویت حافظه‌مان کمک کنند. فعالیت‌های حرکتی می‌توانند برخی از منابع ذهنی شما را آزاد کنند.
بازی‌های کلمه‌ای و پازل‌ها را انجام دهید: اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه بهتر چیزها را به‌خاطر بسپارید، وقت آن است که یک مداد و پاک‌کن بردارید یا یک اپلیکیشن پازل روی گوشی خود نصب کنید.
پیاده‌روی کنید: فعالیت بدنی از هر نوع، جریان خون را به تمام بدن، ازجمله مغز افزایش می‌دهد. با حداقل 150دقیقه ورزش در هفته، می‌توانید مغز را سالم و حافظه را برای دهه‌ها هوشمند نگه دارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید