• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 27 تیر 1403
کد مطلب : 230077
+
-

ویژه‌ محرم 1403

عزاداری پرشور در تابستان داغ
هوا امسال خیلی گرم است، در برخی شهرها دمای هوا به 50درجه سانتی‌گراد می‌رسد اما با وجود این، مراسم دهه اول محرم در همه شهرهای ایران با همان شور و حضور پررنگ عزاداران برگزار شد؛ عزادارانی که در گرمای تیرماه، با لباس مشکی ساعت‌ها در حسینیه و خیابان در سوگ شهادت امام حسین(ع) و یارانش سینه و زنجیر زدند و گریه کردند.

پذیرایی‌های ساده و خنک
امسال پــــذیرایی ایستگاه‌های صلواتی نیز جالب بود. پذیرایی از مردم با شربت‌های خنک، آبدوغ خیار و غذاهای سبک مثل لقمه‌های کوچک پنیر و خیار یا کوکو سیب‌زمینی و سیب زمینی سرخ کرده، نشان می‌دهد که مردم با وجود مشکلات اقتصادی باز هم نذری‌های خود را نه‌تنها قطع نکرده‌اند بلکه آن را با سبک و سیاق جدید و تابستانی دنبال می‌کنند.

فالوئرهای دهه هشتادی و نودی امام‌حسینع
حضور کودکان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی در دسته‌های عزاداری و همچنین روضه‌های بزرگ و کوچک نشان می‌دهد این نسل برخلاف تصور ایجاد شده که کمتر تعلقات مذهبی دارند، به امام‌حسین(ع) دل بسته‌اند و آنها نیز مانند همه نسل‌های گذشته خدمتگزاری به این خاندان را افتخار می‌دانند.

نذر کتاب و محصولات فرهنگی
از جذابیت‌های محرم امسال، نذرهای متفاوتی بود که در روضه‌ها زیاد دیده می‌شد؛ کتاب‌هایی با مضمون عاشوراشناسی برای کودکان و نوجوانان و همچنین معرفی ذاکران قدیمی اهل‌بیت(ع) و روضه‌های خاص نواحی؛ هدیه‌هایی که کودکان را بیشتر جذب هیئت‌ها می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید