• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 20 تیر 1403
کد مطلب : 229672
+
-

نذر شیرخوارگان حسینی در گچساران

نذر شیرخوارگان حسینی در گچساران

بسته‌بندی 8500دست لباس که از سوی بانوان نیکوکار گچسارانی برای مراسم شیرخوارگان حسینی دوخته شده، آغاز شده تا به تمام شهرستان‌ها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد ارسال شود. مراسم شیرخوارگان حسینی روز جمعه (22تیر) همزمان با نخستین جمعه‌ ماه محرم برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، امسال سومین سال متوالی است که بانوان خیر به‌صورت داوطلبانه، جهت دوخت لباس برای بچه‌هایی که در مراسم شیرخوارگان حسینی می آیند، دور هم جمع می‌شوند.
مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) کهگیلویه و بویراحمد به همشهری می‌گوید: «خیران پای کارند و تمام هزینه‌ها با نذر مردم پرداخت می‌شود.» کارگاه دوخت لباس برای مراسم شیرخوارگان حسینی از یک‌ماه قبل از محرم در گچساران دایر می‌شود. مسلم بهرامی‌نژاد ادامه می‌دهد: «از آنجا که بعد از دوخت، لباس بسته‌بندی شده‌به شهرستان‌های دیگر ارسال می‌شود، گچساران به‌عنوان پایلوت برپایی کارگاه انتخاب شده که در استان مرکزیت داشته باشد.» حدود 50نفر از بانوان برای دوخت لباس مشارکت کردند و برای بسته‌بندی 65نفر از بانوان حضور دارند.
بهرامی‌نژاد می‌گوید: «لباسی شبیه عبا در اندازه‌های مختلف برای نوزادان و کودکان پسر و دختر دوخته شده، روسری، پیشانی‌بند و نذرنامه داخل بسته‌ها گذاشته می‌شود. در هر شهرستان یک مسئول مجمع حضرت علی‌اصغر(ع) داریم که بسته‌ها را به شرکت‌کنندگان در مراسم تحویل می‌دهد. سال1401 توسط بانوان نیکوکار گچسارانی، 4500‌ و سال1402 هم 6500دست لباس دوخته شده و امسال این تعداد به 8500 رسیده‌ است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید