• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 19 تیر 1403
کد مطلب : 229490
+
-

3 آسیب جدی تلفن‌های همراه

3 آسیب جدی تلفن‌های همراه

به‌نظر می‌رسد گوشی‌های هوشمند امروزی مقصر همه‌‌چیز شده‌اند، از نابود کردن ساعات غذا خوردن خانواده تا دور کردن بچه‌ها از ورزش و سایر تفریحات دوران کودکی و نوجوانی. این در حالی است که با کمی تنظیمات و اعتدال، می‌توان جنبه‌های منفی فیزیولوژیکی عادت به گوشی‌های هوشمند را کاهش داد اما وابستگی‌ها در حال افزایش است و به تبع آن آسیب‌ها هم بیشتر شده‌اند.

چشم‌ها خوب نمی‌بینند
متخصصان می‌گویند، نگاه کردن به صفحه نمایش از نزدیک برای مدت طولانی باعث اسپاسم در عضلات چشم می‌شود چون ماهیچه‌های چشم بیش از حد کار می‌کنند، افراد متوجه می‌شوند که در دید دور و نزدیک مشکل دارند. با طولانی شدن مدت زمان استفاده از نمایشگر هم خشکی چشم باعث چشم‌های قرمز، متورم یا تحریک‌شده می‌شود.

وزن سر بیشتر می‌شود
حالت خم شده و قوز کردن روی یک دستگاه تلفن همراه باعث درد گردن مي‌شود و این وضعیت می‌تواند بر شانه‌ها و قسمت بالای کمر نیز تأثیر بدی بگذارد. دلیلش هم این است که وقتی سر در وضعیت خنثی قرار دارد اگر گردن را خم نکرده باشیم فشار روی ستون فقرات 5 تا 6 کیلوگرم است اما با خم شدن 15درجه به سمت پایین، فشار به 12کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند.

انگشت‌هایتان آتل لازم نشود
استفاده دائمی از انگشتان دست برای ارسال پیام می‌تواند بر بافت‌های نرم انگشت شست، دست و مچ تأثیر بگذارد. اگر در زمان دست‌درد به ارسال پیامک ادامه دهید، ممکن است دچار التهاب تاندون‌ها (تاندونیت) و درنهایت ناگزیر به استفاده از آتل شوید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید