• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 17 تیر 1403
کد مطلب : 229327
+
-

روز وداع یاران

رونالدو، پپه، کروس، مولر وچند نفر دیگر رفتند

روز وداع یاران

«ممنونم که اجازه دادی همسرت باشم. ما خیلی هیجان‌زده‌ایم که بالاخره شما را در کنار خود داریم اما دلتنگ شما در زمین خواهیم بود. متأسفانه، وقتی در زمین بازی هستید، نمی‌توانید روی سکوها غرور را در چشمان بچه‌هایتان ببینید اما می‌توانید تصور کنید که آنها از غرور می‌ترکند.» این جمله احساسی همسر تونی کروس پس از خداحافظی او از فوتبال است. او خوش‌شانس است که همچنان تونی را در کنارش دارد و می‌تواند این بازیکن را از نزدیک ببیند ولی هواداران فوتبال این شانس را ندارند. یوزوا کیمیش، هم‌تیمی کروس هم با این کلمات از کروس تقدیر کرد: «می‌خواستم از همه به‌خصوص از تونی کروس تشکر کنم. او عناوین و رکوردهایی باورنکردنی کسب کرده است. دوست داشتم یک جام دیگر را با او بگیرم. برای من، او بدون شک بهترین بازیکن آلمانی است که داشته‌ایم. او الگوی همه ماست.»
در کل رقابت‌های جام‌جهانی و یورو، تونی کروس 2هزار و 561پاس داده است که 2هزار و 362پاس صحیح بوده.
عملکرد کروس در بازی‌های رسمی: 832بازی، 80گل، 6قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، 6جام جهانی باشگاه‌ها، 5سوپرکاپ اروپا، 4قهرمانی لالیگا، 4سوپرکاپ اسپانیا، 3قهرمانی بوندس‌لیگا، 3جام حذفی آلمان، یک ‌سوپرکاپ آلمان، یک‌ کوپا دل ری، یک جام جهانی، روی هم 34جام.

نه، این تورنمنت رونالدو نبود. او حتی از روی نقطه پنالتی (مقابل اسلوونی)هم موفق به گلزنی نشد. کریس 2پنالتی بعد از وقت اضافه زد اما حساب نبود. او در این 5بازی 23شوت زد، 3.72امید گل و 5موقعیت بزرگ از دست‌رفته داشت، یک پاس گل ثبت کرد، بدون اینکه گلی بزند.
خیلی‌ها جمله مورینیو را که پیش‌بینی کرده بود او آقای گل این دوره می‌شود، تأیید کرده بودند. حتی دوست صمیمی رونالدو و ورزشکار رزمی مشهور کانر مک‌گرگور، پیش از آغاز یورو 2024روی آقای گل شدن کریستیانو حساب کرده و مبلغ سنگین 60هزار پوندی شرط بسته بود.
کریستیانو برای سومین بار در یک سال اخیر در ضربات پنالتی حذف شد. 2بار با النصر کار او و تیمش به پنالتی کشیده بود و 2بار با پرتغال. روبرتو مارتینس، سرمربی اسپانیایی تیم ملی پرتغال در پاسخ به اینکه آیا کریستیانو از تیم ملی خداحافظی کرد، گفت: «نه. در حال‌حاضر هیچ تصمیمی برای این کار وجود ندارد.» حدود 2ماه دیگر و از نیمه شهریور لیگ ملت‌های اروپا آغاز می‌شود. بعید است کریستیانو نباشد.
آرسن ونگر بعد از باخت پرتغال به فرانسه درباره رونالدو گفت: «شاید استراحت دادن به او در بعضی بازی‌ها بهترین تصمیم بود. اگر رونالدو ۱۰سال جوان‌تر بود، برخی از فرصت‌های امروز را تبدیل به گل می‌کرد. همچنین رونالدو به بازیکنانی نیاز دارد که به او کمک کنند و او را مانند امروز تنها نگذارند. این قانون زندگی است. هیچ‌چیز ثابت نیست. به من بگویید چند بازیکن در سن ۳۹سالگی می‌توانند در این سطح بازی کنند؟ او استثنایی است. رونالدو با وجود سن بالا، هنوز هم بازیکن خوبی است اما مانند قبل نیست».

گوندوغان هم اعلام کرد ممکن است روی خداحافظی از تیم ملی آلمان فکر کند. آلمان ترکیب پیری داشت. توماس مولر و کروس رفتند، گوندوغان و نویر هم شاید دیگر نباشند. مانوئل نویر نخواست بعد از بازی در مورد بازنشستگی‌اش از تیم ملی حرفی بزند و گفت 6ماه تا یک سال طول می‌کشد تا تصمیمش را بگیرد. مانوئل نویر سی‌و‌نهمین حضور خود را در یک تورنمنت بزرگ (جام‌جهانی و یورو) تجربه کرد. او از این نظر پس از کریستیانو رونالدو (52) دومین بازیکن اروپایی است. نویر از باستین شواین اشتایگر (38) آلمانی هم پیشی گرفت.

جمعه‌شب برای هواداران فوتبال شب تلخی بود. اول از همه اینکه تونی کروس برای آخرین‌بار به‌عنوان بازیکن در زمین حضور داشت و خداحافظی کرد. 2 هم‌تیمی محبوب او؛ نویر و توماس مولر هم احتمالا برای آخرین‌بار با پیراهن تیم ملی آلمان بازی کردند. کریستیانو رونالدو آخرین یوروی خود را تجربه کرد و برای نخستین بار در یک تورنمنت موفق به گلزنی نشد، پپه هم با ثبت عنوان پیرترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها به فوتبالش در تیم ملی پرتغال پایان داد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید