• یکشنبه 17 تیر 1403
  • الأحَد 30 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 07
شنبه 16 تیر 1403
کد مطلب : 229250
+
-

زهره الهیان، فعال اجتماعی:

ساماندهی آسیب‌های اجتماعی قابل تقدیر است



تلاش های دو سال گذشته شهرداری تهران در حوزه آسیب های اجتماعی بسیار اثربخش بوده که در این راستا اقدامات شایسته سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در راستای منویات مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیار برجسته و قابل ذکر بوده است.
طی2 سال گذشته شاهد بودیم که «دکتر نقیب» در سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی زحمات زیادی کشیدند تا زیرساخت‌های کافی برای رسیدن به وضعیت مطلوب و اجرای طرح‌های ساماندهی فراهم شود که جا دارد از 2 سال تلاش‌های شبانه روزی جمع کارکنان آن سازمان تشکر و قدردانی کنم که انصافا اثرات خودش را در سطح پایتخت نشان می‌دهد.
آنچه مسلم است این است که بحث آسیب‌‎های اجتماعی یکی از مشکلات و چالش‌های مبتلا به جامعه ماست که گریبان‌گیر خانواده‌ها و عرصه اجتماع ما شده و اگر مسئولان به وظایف ذاتی خود در این حوزه عمل کنند و با رویکرد و نگاهی که مقام معظم رهبری به این حوزه دارند، فعالیت‌ها را جدی و شبانه‌روزی پیگیری کنند، حتماً ما در وضعیت بهتری قرار خواهیم گرفت.
از آنجا که تنها با فعالیت دستگاه‌های دولتی و حکومتی بحث رفع آسیب‌های اجتماعی امکان‌پذیر نیست، نگاه ما این است روندی را ترتیب دهیم که در حوزه آسیب‌های اجتماعی به نتیجه مطلوب نزدیک شویم و یکی از این راهکار‌ها مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه است. برای مثال یکی از پیشنهادهایی که مطرح شد واگذاری رفع برخی مسائل اجتماعی محله‌ها به فعالان مساجد، هیئت‌ها و گروه‌های جهادی هر محله است.
خوشبختانه با گزارشی که نمایندگان دستگاه‌های درگیر در این موضوع ارائه کردند اقدامات خوبی در حال انجام است. شهرداری تهران اقدامات بسیار خوبی در قرارگاه اجتماعی خود رقم زده و می‌تواند الگو و نمونه برای سایر شهرداری‌ها در سراسر کشور باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید