• پنج شنبه 14 تیر 1403
  • الْخَمِيس 27 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 04
پنج شنبه 14 تیر 1403
کد مطلب : 229031
+
-

در مراکز فرهنگی پایتخت می‌توانید نقاشی‌های متفاوتی را تماشا کنید

هنرگردی در فرهنگسراها

هنرگردی در فرهنگسراها

نیلوفر ذوالفقاری، پریسا نوری

اگر فکر می‌کنید رفتن به نمایشگاه‌های هنری و حضور در گالری‌ها، یک تفریح لوکس و پرهزینه است، سخت در اشتباهید! فرهنگسراها این امکان را فراهم کرده‌اند که در هر محله، دسترسی به پاتوق‌های هنری، نمایشگاه‌های هنری و نگارخانه‌ها آسان شود. اگر به هنر نقاشی و نگارگری علاقه دارید، می‌توانید تماشای آثار هنرمندان این رشته را در فرهنگسراهای شهر تجربه کنید. نگارخانه‌های فرهنگسراها نه‌تنها از بازدیدکنندگان هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، بلکه فرصتی برای کشف و پرورش استعدادهای هنری هستند.

فرهنگسرای خاوران
معرفی: نگارخانه فرهنگسرای خاوران سال1372 راه‌اندازی شد و به‌صورت مستمر نمایشگاه‌های هنری در زمینه‌های عکس، نقاشی و هنرهای تجسمی برگزار‌می‌کند.



نگارخانه‌ای مجهز در جنوب تهران
این نگارخانه در 2سالن اصلی و فرعی در 2طبقه ساخته شده است. این محل ظرفیت به نمایش گذاشتن 2هزار تابلوی نقاشی را دارد. البته نمایشگاه‌های دیگر در رشته‌های هنری خوشنویسی‌، گرافیک‌، عکاسی‌، حجم و صنایع‌دستی‌ هم در بیشتر ایام سال در این محل برپاست. نگارخانه در ساختمان اصلی فرهنگسرا قرار دارد و از آنجا که فرهنگسرای خاوران جزو معدود مراکز فرهنگی و هنری با امکانات ویژه در مناطق جنوبی پایتخت است، در سال‌های اخیر هنرمندان متعددی نگارخانه این فرهنگسرا را برای نمایش آثار نقاشی خود انتخاب کرده‌اند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید