گران بودن نوشیدنیهای طلایی تنها دلیلی نیست که این نوشیدنیهای لاکچری در بسیاری از کافیشاپها و رستورانها سرو نمیشود. بیژن امیری که باریستای یکی از کافیشاپهای پربروبیای شمال تهران است، میگوید: «این نوشیدنیها طرفداران زیادی دارند و بسیاری از مشتریان قدیمی ما از اینکه این نوع نوشیدنیها را سرو نمیکنیم ناراضی هستند، اما بسیاری از ورقههای طلای وارداتی که در بازار موجودند، تقلبی هستند و استفاده از این ورقهها ممکن است سلامتی مشتریان را به خطر بیندازد. بسیاری از فروشندگان و واردکنندگان این ورقههای خوراکی برای اینکه با نوسانات طلا دچار ضرر و زیان نشوند، در این ورقهها مواد جایگزین یا طلاهای ناخالص با عیار بسیار پایین بهکار میبرند که تشخیص اصل و تقلبی بودنشان آسان نیست.» گویا این ورقههای طلایی خوراکی برخلاف طلاهای زینتی ماندگاری زیادی ندارند. امیری میگوید: «طلای خوراکی به 2صورت پودری و ورقهای در بازار وجود دارد که برای تهیه نوشیدنیهای خاص ورقههای طلا استفاده میشود، اما در تزیین و تهیه غذاها هر دو نوع طلای خوراکی بهکار میرود.
طلاهای حساس
در همینه زمینه :
تماشای گزارش