• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 10 تیر 1403
کد مطلب : 228635
+
-

ورودی های مترو بیشتر شد

برای ساخت هر ورودی جدید ایستگاه مترو میانگین حدود 90میلیارد تومان هزینه شده است

گزارش
ورودی های مترو بیشتر شد

سیدمحمد فخار- روزنامه‌نگار

یکی از برنامه‌های جدی شهرداری تهران برای تکمیل شبکه خدمت‌رسانی مترو، افتتاح ورودی‌های جدید هر ایستگاه‌ است. این اقدام به ظاهر ساده، اما زمانبر و پرهزینه موجب رفع مشکلات ترددی بسیاری برای مسافران زیرزمینی تهران شده و می‌شود. در روزهایی که توسعه مترو به نهایی شدن قرارداد صدها واگن جدید منجر شده، ورودی‌های جدید می‌تواند بهترین زیرساخت ترددی برای جذب و مدیریت مسافران مترو شود و بهترین کریدور در شرایط تخلیه اضطراری باشد. روند تکمیل این ورودی‌ها و برنامه  پیش رو را به کمک اعداد و ارقام بررسی کرده‌ایم.

ورودی دوم برای پرترددترین ایستگاه متروی تهران
4روز پیش دومین ورودی به متروی ایستگاه تئاترشهر افتتاح شد. ورودی شمال شرقی این ایستگاه پروژه‌ای بود که سال۱۳۹۰ در قالب مجموعه زیرگذر به شهرداری تهران محول شد و تا سال۱۳۹۲ تا مرحله حفاری و اجرای سازه نگهبان پیش رفت. در ادامه، این طرح عمرانی سال‌ها متوقف ماند تا اینکه در دوره جدید مدیریت شهری مجددا مورد توجه متولیان امر قرار گرفت که در نهایت پس از ایجاد گالری لازم و تهیه و نصب تجهیزات مربوطه، همزمان با عید سعید غدیر افتتاح شد. این ورودی دومین مسیر ورود و خروج مسافران شبکه مترو و همچنین سایر شهروندان از محدوده زیرگذر چهارراه ولیعصر(عج) به‌حساب آمده و در ساماندهی تردد مردم در این چهارراه پرازدحام تأثیرگذار خواهد بود. طبق محاسبات انجام شده، این ایستگاه مترو پرتردد‌ترین ایستگاه شهری در شبکه زیرزمینی است.

برنامه توسعه ورودی‌های مترو برای امسال چیست؟
 ساخت ورودی دوم ایستگاه سهروردی و ورودی دوم ایستگاه میرزای شیرازی در خط۳
  ورودی‌ دوم و سوم ایستگاه علامه جعفری در خط۴
  ورودی‌های دوم ایستگاه امام حسین(ع) و میدان شهدا در خط۶
   ورودی‌های دوم ایستگاه‌های آهنگ، چهل‌تن دولاب، هلال‌احمر، تربیت مدرس، شهدای 17شهریور، میدان کتاب و میدان صنعت در خط۷

اولویت‌های آینده برای ساخت ورودی‌های جدید
  ورودی دوم ایستگاه متروی شادمان، خط2
  ورودی دوم ایستگاه خواجه عبدالله انصاری و شهید زین‌الدین، خط3
  ورودی دوم ایستگاه امیرکبیر، بوستان لاله، شهید ستاری، شهرک آزمایش، کیانشهر و کارگر، خط6
  ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان، خط7

علت ساخت ورودی‌های جدید چیست؟
   تمرکز بر ورودی‌های جدید
   توسعه خطوط و ایستگاه‌های جدید مترو
   بالابردن تخلیه امن ایستگاه‌های مترو
   آمادگی برای ورود جمعیت جدید به‌واسطه افزایش واگن‌ها
   شناسایی ایستگاه‌های جدید توسط شهروندان برای تردد
   کاهش سرفاصله خطوط در ساعات پیک ترددی
   شناسایی نقاط پرتردد شهر برای ساماندهی ورودی‌های جدید
   ایجاد امکانات جدید شهری مثل مجتمع‌های TOD در جوار ایستگاه‌ها



 

این خبر را به اشتراک بگذارید