• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 9 تیر 1403
کد مطلب : 228564
+
-

رئیس شورای قرآن و عترت شهرداری طراحی برنامه‌های جدید در مهمانی غدیر و استقبال مردم را تشریح کرد

واقعیت مجازی در خدمت مفاهیم قرآنی

واقعیت مجازی در خدمت مفاهیم قرآنی

درمهمانی 10کیلومتری غدیر امسال شورای‌عالی قرآن شهرداری با رویکردی جدید مخاطبان را غافلگیر کرد.استفاده از عینک VR یا واقعیت مجازی در اجرای برنامه‌های قرآنی جذابیت ویژه‌ای برای شهروندان به‌ویژه نسل جوان ایجاد کرد. نکته قابل توجه دراین برنامه این بود که با اتمام این مراسم راه‌های ارتباطی با شورای‌عالی قرآن و عترت برای شهروندان باز است و مخاطبان با ارسال پیامک می‌توانند رایگان درباشگاه مخاطبان قرآنی عضو شوند و از برنامه‌های آن استفاده کنند.«مهدی سیفی» رئیس شورای‌عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در گزارش پیش‌رو ازجزئیات این برنامه‌ها می‌گوید.

کعبه ابراهیمی در میدان آزادی
برپایی کعبه ابراهیمی درمیدان آزادی شهروندان را مشتاق شرکت دربرنامه‌های شورای قرآن شهرداری کرد. حین مراسم مهمانی 10کیلومتری رونمایی از دومین تجربه تصویری قرآن کریم انجام شد. دراین برنامه سوره شمس با استفاده ازهوش مصنوعی تصویر‌سازی و به اکران درآمد. سیفی در این‌باره می‌گوید:«خوشبختانه شهروندان و به‌ویژه نوجوانان و جوانان استقبال خوبی از این برنامه داشتند. تصویرسازی آیات قرآن به فهم محتوای این آیات عظیم الهی کمک شایانی می‌کند و جذابیت آن به این شکل برای نوجوانان چندین برابر می‌شود. درکنار این برنامه در کعبه ابراهیمی پخش نماهنگ انتقام را نیز داشتیم. موضوع این نماهنگ درباره انتقام فلسطین مظلوم از رژیم غاصب اسرائیل و محتوای آن براساس آیات سوره حج شکل گرفته بود.»

رونمایی از نخستین زیارت مجازی
یکی دیگر ازبرنامه‌های جذاب شورای قرآن و عترت شهرداری، ایجاد فضایی مجازی برای زیارت حرم حضرت امیرالمومنین(ع) بود. با کمک تصویرمتحرک 360درجه وعینک VR شهروندان می‌توانستند زیارت حرم امام علی(ع) را به‌صورت مجازی تجربه کنند. «سیفی » می‌گوید که کنار اجرای این برنامه ازشهروندان دعوت می‌شد تا درمسابقه کلام امیر(ع) نیز شرکت کنند:«شورای قرآن و عترت شهرداری تهران به مناسبت عید غدیر و دهه ولایت مسابقه‌ای مجازی را برگزار کرد. این مسابقه برمبنای کلام حضرت امیر(ع) و روایات و زندگینامه حضرت طرح‌ریزی شده بود و افراد بسیاری در این مسابقه شرکت کردند.»

برگزاری محافل انس با قرآن کریم
به مناسبت دهه ولایت محافل انس با قرآن کریم درمناطق 22گانه شهرتهران برگزار ‌شد. به گفته رئیس شورای قرآن و عترت شهرداری تهران، امسال برای نخستین‌بار از عینک VR دراین محافل برای نمایش داستان‌ها وروایت‌های قرآنی استفاده شد: «خوشبختانه با همکاری محافل قرآنی مناطق 22گانه داستان‌های قرآنی برای نخستین بار با استفاده ازهوش مصنوعی و واقعیت مجازی برای علاقه‌مندان اکران شد.این موضوع باعث جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به محافل قرآنی و افزایش فهم محتواهای قرآنی از سوی نسل جوان و نوجوان شده است.»

نماهنگ سرای یلان
درسال‌های گذشته ساخت نماهنگ‌هایی با محتوای وطن‌دوستی، مذهبی و سرودهایی با محتوای فرهنگ ایرانی- اسلامی قوت بیشتری گرفته است. شورای قرآن و عترت شهرداری تهران نیز با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، گروه بین‌المللی محمد رسول‌الله(ص) وهمچنین گروه باستانی‌کاران جوانمردان اقدام به ساخت و اکران نماهنگی با موضوع رادمردی ونمایش قدرت جمهوری اسلامی ایران کرده است. سیفی دراین باره می‌گوید:«با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دراین نماهنگ برای نخستین بار تصاویری از ناو «دنا» منتشر شد. این نماهنگ با همکاری گروه بین‌المللی محمد رسول‌الله(ص) و گروه جوانمردان به زیبایی هرچه بیشتر تصویربرداری شده است. این نماهنگ حین مراسم مهمانی 10کیلومتری برای شهروندان به نمایش درآمد و درشبکه‌های مختلف رسانه ملی نیز درحال پخش است که با استقبال شهروندان روبه‌رو شده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید