• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
پنج شنبه 31 خرداد 1403
کد مطلب : 227894
+
-

ترغیب گردشگران خارجی به 13زبان برای سفر به ایران

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از ظهور نسل جديد محتواهای گردشگری با رونمایی از کتابچه چندرسانه‌ای گردشگری به همراه محتواهای تولیدی برای بازاریابی گردشگری خارجی خبر داد.
به گزارش همشهری، مسلم شجاعی، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی درباره انتشار جدیدترین اقلام و تولیدات حوزه گردشگری گفت: نسل جدیدی از محتواهای گردشگری در حال تدوین است كه نخستین آن کتابچه چندرسانه‌ای گردشگری، شامل ۹کتابچه به ۱۳زبان خارجی با ۱۰۸ فایل pdf با قابلیت نمایش در قالب‌های مختلف است.
او گفت: باید از تولیدات چاپی عبور کنیم و به سمت دیجیتال شدن و محتواهای تعاملی پیش برویم. کتابچه چندرسانه‌ای گردشگری با ترجمه به ۱۳زبان زنده دنیا نسل جدیدی از محتوای امروزی ‌است که نیاز بازارهای هدف ایران را پوشش می‌دهد.
او با بیان اینکه این محتوا در اختیار همگان به‌صورت آفلاین قرار می‌گیرد، افزود: این محتوا به سفارتخانه‌ها، وزارت‌ امور خارجه، رایزنان و فعالان گردشگری داده می‌شود تا در بازارهای هدف پخش شود.
شجاعی گفت: پس از لغو روادید با ۲۸کشور، آمار اسفند۱۴۰۲ و فروردین۱۴۰۳ را با مدت مشابه سال قبل مقایسه کردیم. این آمار نشان می‌دهد که با ۲۰درصد رشد ورود گردشگر روبه‌رو شده‌ایم.
به‌گفته وی، لغو روادید موجب شد که برخی از کشورها ویزایشان را با ما لغو دوطرفه کنند؛ همچنان که عمان این کار را انجام داد و اخیرا هم تونس، ویزايش را برداشت.
او افزود: محصول دوم موشن‌گرافی در قالب پکیج معرفی ایران است که به کشورهایی که با آنها لغو روادید شده، ارسال خواهد شد. این کشورها شامل ۲۸کشوری هستند که تازه لغو روادید شده‌اند و ۸کشوری که قبلا روادید با آنها لغو شده بود.
شجاعی گفت: به اقدام مؤثرتر رسیده‌ایم تا بخش خصوصی ایرانی و خارجی روبه‌روی هم بنشینند و مذاکره کنند. اثر آن را در عمان و چین دیده‌ایم و می‌خواهیم که هیأتی از دولت و بخش خصوصی در این رودشو شرکت کنند. مالزی، اندونزی و ویتنام 3کشوری هستند که در روزهای آینده رودشو برگزار می‌کنند. هلدینگ های گردشگری ایران نیز در این رویداد حضور دارند. رودشوی بعدی در هند است و برای ترکیه و روسیه هم برنامه داریم.
شجاعی تصریح کرد: سال گذشته ۲۵هزار گیگ محتوا تولید کردیم که به کشورهایی مختلف داده‌ایم. ۷۴۰۰گیگ محتوای مختلف در رویدادها پخش شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید