• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
پنج شنبه 31 خرداد 1403
کد مطلب : 227838
+
-

کجا ماهی بگیریم؟

کجا ماهی بگیریم؟

اگر دوست دارید گردش کنار رودخانه را با لذت ماهیگیری همراه کنید، گزینه‌های مختلفی به‌عنوان مقصد در حوالی پایتخت پیش‌روی شما خواهد بود. انتخاب زمان و مکان مناسب برای ماهیگیری باعث می‌شود از یک گردش دلچسب کنار رودخانه، دست خالی به خانه برنگردید.

جاجرود، آبشار کمرد
منطقه جاجرود، از زیبایی‌های طبیعی شرق تهران است. کمرد در 20کیلومتری جاده رودهن واقع شده است. فرعی منتهی به این روستا بعد از پل رودخانه جاجرود قرار دارد. از جاده تا روستای کمرد 6کیلومتر فاصله است. از مرکز روستا بعد از 20دقیقه پیاده‌روی سبک به آبشار کمرد می‌رسید.

پلور، دریاچه سد لار
رودخانه لار از کوه‌های کلون بستک در شرق و شمال شرق استان تهران سرچشمه می‌گیرد. سد لار روی این رودخانه بسته شده است. سد لار در 80کیلومتری شمال شرق تهران نزدیک پلور قرار دارد. چشم‌اندازهای بسیار زیبا از منطقه دماوند، کندوهای عسل، انشعابات رودخانه‌ای فراوان و مناظر کوهستانی البرز از زیبایی‌های این مکان است.

چه زمانی ماهی بگیریم؟
فصل‌های سال از نظر دمای هوا و آب با هم فرق دارند و طبیعی است که این تفاوت در دمای آب، سطح و عمق آن و در نتیجه در زندگی جانداران آبزی تأثیر می‌گذارد. در تابستان ماهی‌ها در حداکثر تحرک خود هستند و خیلی محکم به قلاب و طعمه ضربه می‌زنند و طعمه را تکه‌تکه می‌کنند. بهترین فصل برای ماهیگیری تابستان است زیرا ماهی‌ها در اوج رشد و تحرک خود هستند. در ماه‌های دیگر سال چون به قلاب‌زدن ماهی‌ها آرام‌تر است، ماهیگیری نیاز به دقت و مهارت بیشتری دارد و ممکن است ماهی‌هایی که صید می‌کنید، کوچک و سبک‌وزن باشند. در طول شبانه‌روز هم بهترین زمان ماهیگیری قبل از سپیده‌دم است چون گرسنگی شب قبل ماهی‌ها، باعث می‌شود که آنها بیشتر جذب طعمه شما شوند. شاید بار اولی که برای ماهیگیری می‌روید، برگشتن با دست پر، کار سختی باشد، اما کم‌کم باتجربه می‌شوید و راه ماهی‌ها به قلاب شما هم می‌افتد. بسته به اینکه برای ماهیگیری در چه فصلی به کجا رفته باشید، ماهی‌های مختلفی صید خواهید کرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید