• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 31 خرداد 1403
کد مطلب : 227833
+
-

شاد چای

شاد چای

معرفی: شاخه‌ای از رودخانه کرج است که از شمال شهرستان شهریار تا جنوب‌ رباط کریم امتداد داشته و درنهایت به دریاچه نمک قم می‌ریزد.



گردش در پارک ساحلی
این رودخانه 13کیلومتری جزو معدود رودخانه‌هایی است که در طول مسیر خود از دل بافت شهری و روستایی گذر کرده است. این رودخانه برای مهار سیل و آب‌گرفتگی‌های فصلی مؤثر بوده و گاهی سرریز سد کرج به آن هدایت می‌شود. شادچای در بخش‌هایی که از بافت شهری می‌گذرد، بیشتر به کانال آب شبیه است تا رودخانه، دلیلش هم بسترسازی رودخانه و ایجاد حفاظ برای ایمنی شهروندان است. 9کیلومتر از طول رودخانه از اطراف صباشهر شهریار و 4کیلومتر آن دقیقا از وسط شهر و فاصله چند متری از واحدهای مسکونی عبور کرده است. ناگفته نماندکه برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم رودخانه، بوستان ساحلی در ساحل غربی این رود ساخته شده که پذیرای اهالی صباشهر و سایر گردشگرانی باشد که برای گذران تعطیلات و آخر هفته به این رودخانه سر می‌زنند.

باغ‌رستوران‌های حاشیه رودخانه
با توجه به اینکه 4کیلومتر از رودخانه شادچای درست از وسط صباشهر می‌گذرد برای حفاظت شهروندان و گردشگران و افزایش ایمنی حریم رودخانه در برخی قسمت‌ها دیوار ساحلی ساخته شده اما برخی بخش‌های رودخانه حفاظی ندارند. اگر برای تفریح و گشت و‌گذار به حریم این رودخانه می‌روید مراقب فرزندانتان باشید. اگر در روزهای پربارش به این محدوده می‌روید به اطلاعیه‌های هواشناسی توجه کنید. باغ رستوران‌های متعددی در محدوده شادچای دایر شده که همگی از آب رودخانه سیراب می‌شوند، پس اگر از گردش و قدم‌زدن کنار رودخانه خسته شده‌اید و وسایل پیک‌نیک همراه ندارید، می‌توانید در یکی از این باغ‌ها خستگی در کرده و غذای مفصلی نوش جان کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :