• چهار شنبه 30 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 12 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 19
چهار شنبه 30 خرداد 1403
کد مطلب : 227739
+
-

یک تغییر غیرمنتظره

چگونه حمام و سرویس بهداشتی را بازسازی کنیم؟

یک تغییر غیرمنتظره

سرویس بهداشتی و حمام از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای است و بازسازی آن می‌تواند تأثیر چشمگیری بر بهداشت، کارایی و زیبایی محیط زندگی شما بگذارد. اگر حمام یا سرویس بهداشتی خانه‌تان قدیمی است، احتمالا با مشکلاتی مانند فرسودگی تجهیزات، کاشی‌ها و دیوارها، نم‌زدگی، چیدمان نامناسب و فضای کوچک مواجه هستید. بازسازی این فضا می‌تواند راه‌حلی ایده‌آل برای رفع این مشکلات و ایجاد فضایی بهداشتی و مطابق با سلیقه شما باشد.



راهنما
می‌توانید در طول یک تا 3روز، عملیات تخریب کاشی و سرامیک‌های یک حمام را انجام دهید. بعد از این مرحله یک تا 2روز را نیز برای انجام کار تاسیسات لوله‌کشی درنظر بگیرید. کف‌سازی‌ هم یک روزه انجام می‌شود، اما در روزهای تابستان، یک روز هم باید برای خشک ‌شدن ملات و یک روز هم برای ایزولاسیون کف درنظر بگیرید. پس از ایزولاسیون هم باید یک روز برای اطمینان از آب‌بند بودن آن درنظر داشته باشید. کف‌سازی، نصب کاشی و سرامیک و اجرای سقف هم حداقل 3روز از شما زمان خواهد برد. نصب شیرآلات و تجهیزات دیگر مانند روشویی‌ها هم در یک روز قابل انجام است.
درنظر داشته باشید که مواردی که عنوان شد برای بازسازی‌های کلی یا کامل حمام است و اگر می‌خواهید فقط کاشی و سرامیک‌ها را تعویض و با چسب، آنها را نصب کنید، اعداد و ارقام زیر، کمک چندانی به شما نمی‌کنند و درمدت موردنیاز تغییر خواهد کرد.

 هزینه بازسازی حمام چقدر است؟
همه‌‌چیز به اندازه اتاق و میزان کاری که باید انجام شود، نوع وسایل حمام، تکمیل و مبلمان انتخابی بستگی دارد.به‌طور کلی می‌توان گفت که بازسازی حمام می‌تواند از 10میلیون تومان تا 500میلیون تومان برای شما هزینه داشته باشد، اما همیشه توصیه می‌شود قبل از سپردن قطعی کار، یک یا چند پیشنهاد از شرکت‌های تخصصی در زمینه بازسازی و تعمیرات درخواست کنید.
مطمئناً بازسازی حمام که شامل برداشتن کاشی‌ها نمی‌شود، هزینه کمتری خواهد داشت.

قیمت استاندارد بازسازی حمام به تفکیک اجزا:
 سیستم لوله‌کشی، 100 تا 150هزار تومان / مترمربع
 حذف کاشی‌های قدیمی و کف (تخریب)، 100 تا 200هزار تومان / مترمربع
 از بین بردن کاشی‌های قدیمی (بدون کف)، تا 200هزار تومان / مترمربع
 ساخت یک سیستم لوله‌کشی و برق جدید، حدود یک تا 2میلیون تومان
 نصب کاشی‌های استاندارد و لوازم بهداشتی، 200 تا 250هزار تومان
 نصب کالای بهداشتی، 200 تا 500هزار تومان
 بندکشی، 500هزار تومان تا یک‌میلیون تومان

 قیمت بازسازی حمام براساس سطح
 3مترمربع، قیمت حداقلی 50میلیون تومان
 4مترمربع، شروع قیمت از حداقل 70میلیون تومان
 5مترمربع، حدود 100میلیون تومان
 6مترمربع، از 100میلیون تومان به بالا

چرا عایق‌کاری در بازسازی سرویس بهداشتی مهم است؟
عایق‌کاری، به‌دلیل وجود رطوبت بالا در این فضا، از اهمیت ویژه‌ای در بازسازی سرویس بهداشتی برخوردار است. عایق‌بندی اصولی، با جلوگیری از نفوذ آب به دیوارها و کف، علاوه بر داشتن مزایای متعدد از بروز مشکلات و خسارات بعدی جلوگیری می‌کند.
 ایزوگام یکی از رایج‌ترین روش‌های عایق‌بندی در بازسازی سرویس بهداشتی است. این عایق، با ایجاد لایه‌ای نفوذناپذیر روی سطوح، از نفوذ آب به دیوارها و کف به‌طور کامل جلوگیری می‌کند. در بازسازی سرویس بهداشتی، کف سازه و دیوارها معمولا تا ارتفاع یک متر از کف، عایق‌بندی می‌شوند. این ارتفاع، برای پوشش کامل بخش‌هایی که در معرض تماس مستقیم با آب هستند، عایق می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید