• چهار شنبه 30 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 12 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 19
چهار شنبه 30 خرداد 1403
کد مطلب : 227736
+
-

لاک‌پشت نینجا با ماسک

امباپه نخستین تلفات یورو2024 شد؛ او بازی با هلند را از دست می‌دهد

لاک‌پشت نینجا با ماسک

کیلیان امباپه درحالی‌که در مسابقات جام‌جهانی 12گل به ثمر رسانده اما در دیدارهایی که در یورو به میدان رفته موفق به زدن هیچ گلی نشده است. او در بازی با اتریش 2موقعیت تک‌به‌تک را خراب کرد و موجب تمسخر و ترول خودش در شبکه‌های اجتماعی شد. برخی کاربران تصویر او را با نقاب لاک‌پشت‌های نینجا منتشر کرده‌اند. از قدیم شوخی‌هایی درباره شباهت او با این شخصیت‌های کارتونی صورت گرفته بود که به‌نظر می‌رسید بیشترش زیر سر نیمار باشد.

فرانسه هم مثل انگلیس و بلژیک در بازی اول چنگی به دل نزد و مقابل اتریش رالف رانگنیک یک تیم معمولی بود. گل به‌خودی ووبر 3امتیاز را به اردوی دومین تیم مدعی قهرمانی این رقابت‌ها برد و در این بازی چیز خاصی دیده نشد جز شکسته شدن بینی امباپه که خبر بد و مهمی برای خروس‌ها بود.
دیدیه دشان برای بازی با اتریش یک ترکیب تکراری را به زمین فرستاد. او هم مثل کی‌روش، که در تیم ملی ایران از بازیکنان همفکرش استفاده می‌کرد و اهمیتی به میزان آمادگی یا درخشش آنها در طول فصل قائل نبود، فکر می‌کند. دشان بازیکنانی را به تیم ملی فرانسه دعوت کرد و بازی داد که سال‌هاست آنها را کنار هم می‌بینیم. حتی انگولو کانته که بهترین بازیکن زمین شد، به شوامنی، کاماوینگا و فوفانا ترجیح داده شد. کانته فصل ناامیدکننده‌ای در باشگاه الاتحاد داشت و در کنار بنزما تیم قهرمان فصل پیش عربستان را به فلاکت رساندند. ربیو و گریزمان تحت هر شرایطی در ترکیب ثابت تیم دشان قرار می‌گیرند و اولیویه ژیرو اگر در 7بازی یک ضربه هم به داخل چارچوب نزند، باز هم به تیم دعوت می‌شود و بازی می‌کند. ژول کنده که خودش هم نمی‌داند مدافع وسط است یا راست، در سمت راست خط دفاعی قرار می‌گیرد و بقیه بازیکنان هم که تکراری هستند. تیم فرانسه دیگر جذابیت گذشته را ندارد.
خبر بد برای فرانسوی‌ها در این بازی غیر از کیفیتی که به نمایش گذاشتند این بود که بینی کیلیان امباپه شکست. او دقیقه86بازی روی یک ارسال کرنر قصد داشت با سر به توپ ضربه بزند که دماغش به شانه کوین دانسو خورد و غرق در خون نقش بر زمین شد. شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه او باید جراحی کند و به همین دلیل 2-3هفته هم از میادین دور می‌ماند اما فدراسیون فوتبال فرانسه با استناد به گزارش تیم پزشکی این شایعات را تکذیب کرد. کادر پزشکی معتقد است که نیازی به عمل جراحی وجود ندارد و امباپه می‌تواند روز جمعه مقابل هلند بازی کند. اما روزنامه آ.اس که نزدیک به باشگاه رئال‌مادرید است مدعی شده امباپه بازی بعدی فرانسه مقابل هلند را از دست خواهد داد اما سه‌شنبه هفته آینده مقابل لهستان می‌تواند بازی کند.
شکستگی بینی در معاینات اشعه ایکس در بیمارستان دوسلدورف تأیید شده اما کاپیتان فرانسه به اردوی تیم برگشته تا در کنار بازیکنان مشغول درمان شود. فعلا قرار شده امباپه جراحی نکند و با پوشیدن ماسک محافظ در بازی‌های آینده به میدان برود. اما اگر سرمربی، کادر پزشکی و خود بازیکن به نتیجه برسند که باید جراحی صورت بگیرد، بازیابی شرایط او بین 10روز تا 2هفته طول خواهد کشید و مهاجم فرانسوی تا اواخر یورو از تیم بیرون می‌ماند.
پزشکان و متخصصان معتقدند که استفاده از ماسک می‌تواند از بینی آسیب‌دیده امباپه محافظت کند اما نمی‌شود از عوارض‌های این آسیب چشم‌پوشی کرد. میشل سایمز، جراح گوش و حلق و بینی به رادیو مونته‌کارلو گفته: «اگر امباپه بخواهد می‌تواند با ماسک بازی کند اما واقعاً مشکل این نیست. مشکل اصلی تنفس اوست زیرا با این شکستگی داخل بینی او متورم است. امباپه برای چند روز سردرد خواهد داشت و دچار سیاهی چشم می‌شود.» مایکل بنویلید، جراح پلاستیک مستقر در پاریس هم گفته است: «در این نوع موارد، بازیکن می‌تواند با ماسکی که از شکستگی محافظت می‌کند، بازی کند اما مسئله مهم وضعیت تیغه بینی است که دچار مشکل شده و تنفس را از طریق دهان و بینی با مشکل روبه‌رو می‌کند. ما می‌توانیم مشکل تیغه بینی را با کورتیکواستروئیدها کاهش دهیم اما به‌طور اجتناب‌ناپذیری روی عملکرد تنفسی تأثیر می‌‌گذارد.»
این اتفاق حاشیه‌هایی هم در بر داشت و صدای بازیکنان اتریش را که در پی جبران گل خورده بودند، در آورد. زمانی که روی بینی امباپه درمان انجام می‌شد، او با نزدیک شدن به نیمکت فرانسه ناگهان بدون اجازه داور چهارم وارد زمین شد و سپس روی زمین نشست و دستش را از روی بینی‌اش برنداشت. داور به محض وقوع این اتفاق بازی را متوقف و امباپه را با کارت زرد جریمه کرد. پاتریک پنتز، دروازه‌بان تیم ملی اتریش که وقتی متوجه مصدومیت امباپه شد، به سرعت از پزشکان کنار زمین کمک خواست، از این رفتار ستاره فرانسوی و وقت تلف کردن او خشمگین شد. پنتز که این عمل امباپه را ناجوانمردانه دانست، گفت: «این مسخره است. هیچ‌کس دوست ندارد چنین صحنه‌هایی را در رقابتی مانند یورو ببیند. اما باید بگویم که امباپه یک مهاجم کاملا معمولی مثل هر مهاجم دیگری است. فقط از بقیه سریع‌تر است.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید