• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
چهار شنبه 30 خرداد 1403
کد مطلب : 227734
+
-

حساب و کتاب بازسازی

برای صرفه‌جویی در هزینه دستمزد در پاییز و زمستان بازسازی کنید

نخستین اقدامی که برای بازسازی خانه باید انجام دهید برآورد هزینه‌ها و بررسی آیتم‌های مختلف پروژه است. در شرایط فعلی برای برآورد هزینه بازسازی خانه باید حداقل روی متری ۱۷میلیون تومان حساب کنید.



 نکته‌ها
نکات کلیدی در بازسازی

  حذف برخی دیوارها و افزودن چند دیوار
یکی از تغییرات عمده‌ای که می‌توانید در منزل قدیمی خود ایجاد کنید، برداشتن دیوارها و افزودن دیوارهای جدید است.
   تغییر کفپوش منزل
یکی از راه‌های عالی برای زیباسازی فضای خانه کلنگی، تغییر کفپوش خانه است. بهتر است هر کفپوشی که انتخاب می‌کنید، آن را در کل فضای خانه اجرا کنید تا فضایی یکپارچه در اختیار داشته باشید.
   استفاده از کاغذ‌دیواری، رنگ و نقاشی
با انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری مناسب برای منزل قدیمی، می‌توانید فضایی جذاب و مدرن به منزل خود ببخشید.
  انتخاب نمایی خلاقانه و محافظ برای ساختمان
یکی از بهترین کارها برای بازسازی ساختمان این است که نمایی خلاقانه و محافظ برای دیوارهای بیرونی ساختمان انتخاب کنید.
   تعویض در و پنجره‌های خانه
با تعویض درها و پنجره‌ها و استفاده از شیشه‌های دوجداره، فضای خانه زیبا و دلنشین و میزان مصرف انرژی بهینه می‌شود. با استفاده از درهای ضد‌سرقت، می‌توانید امنیت خانه را نیز بالا ببرید.
  تغییر حمام و دستشویی خانه
درصورت امکان کف و دیوار این بخش‌ها را تخریب کنید، لوله‌کشی را تعویض و سپس دیوار و کف را عایق‌بندی کنید. در نهایت با انتخاب سرامیک باکیفیت برای دیوار و کف می‌توانید حمام و دستشویی جذابی داشته باشید.
    بازسازی آشپزخانه
برای بازسازی این بخش، پس از یکپارچه‌سازی آشپزخانه و پذیرایی، می‌توانید کابینت‌ها را نوسازی و تعویض کنید و لوله‌کشی و شیرآلات را تغییر دهید.
   تعویض برق‌کشی و کلید و پریزها
برای بهینه‌سازی زیرساخت‌های خانه کلنگی و جلوگیری از دوباره‌کاری، بهتر است برق‌کشی خانه تعویض شود.
   بازسازی سقف ساختمان
برای زیباسازی سقف خانه می‌توانید از کناف یا گچبری طرح کناف استفاده کنید که مقاومت و زیبایی منحصر به فردی دارد.
   انتخاب سیستم‌ کارآمد برای سرمایش و گرمایش خانه
استفاده از سیستم‌های مدرن و کارآمد برای سرمایش و گرمایش خانه باعث آسایش اعضای خانواده در فصول گرم و سرد سال می‌شود.
  بازسازی اتاق‌خواب‌های خانه کلنگی
اتاق‌خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است که با بازسازی آن می‌توانید حس و حال خوبی به اعضای خانواده ببخشید. سعی کنید پنجره‌های این اتاق‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که در طول روز، نور طبیعی کافی داشته باشند. همچنین رنگ‌آمیزی دیوارها جز دیوار اصلی اتاق (مثلا دیوار پشت تختخواب) به اتاق نمای جذابی می‌دهد.

اهداف بازسازی خانه‌های قدیمی
یکی از اهداف بازسازی ساختمان فرسوده، بهبود عملکرد امکانات و ایمنی ساختمان است. با گذشت زمان و فرسایش بنا، بسیاری از ساختمان‌های قدیمی به مشکلات متعدد ایمنی برمی‌خورند. بازسازی و تقویت اجزای ضعیف، به‌روزرسانی سیستم‌های ایمنی مانند آتش‌نشانی، مقاومت در برابر زلزله، برق یا گرمایش و افزودن سایر الزامات ایمنی می‌تواند ساختمان را به یک محیط امن‌تر برای ساکنان و کاربران آن بنا تبدیل کند.
از دیگر دلایل برای بازسازی ساختمان‌های کلنگی، بهبود کارایی و انرژی ساختمان است. یکی از دلایل اصلی در بازسازی یک بنا خصوصا بناهای قدیمی‌تر بهبود استفاده از فضای داخلی و خارجی ساختمان است.

بهترین فصل برای بازسازی آپارتمان قدیمی
بهتر است بازسازی آپارتمان قدیمی در فصل پاییز و زمستان انجام شود؛ چون در این مدت، کار پیمانکاران، کمتر می‌شود و در نتیجه کار شما را سریع و پیوسته پیش می‌برند و به اتمام می‌رسانند. همچنین هزینه نیروی انسانی در این فصول، قدری کاهش می‌یابد. از طرفی بازسازی آپارتمان قدیمی، نیاز به‌کار در فضای بیرونی ندارد و به همین دلیل، سرما مشکلی در کار افراد ایجاد نمی‌کند.
ضمنا برای بازسازی کفپوش خانه، برق‌کشی، سقف ساختمان (مثل ایزوگام‌کردن)، تغییر نما، عوض‌کردن در و پنجره‌ها و دیوارپوش، نصب سرویس بهداشتی و کناف‌کاری، هیچ نیازی به مجوز نخواهید داشت.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید