• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 30 خرداد 1403
کد مطلب : 227726
+
-

دردسرهای قهرمان

اغلب پرسپولیسی‌ها ناراضی‌اند و استوری‌های تهدیدآمیز آغاز شده است

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس روزهای سختی را سپری می‌کند. او بعد از قهرمانی تیمش در لیگ برتر، یکباره با جدایی اوسمار روبه‌رو شد تا انتخاب سرمربی جدید، تبدیل به یک چالش بزرگ برای مدیرعامل سرخپوشان شود. این اما تنها نگرانی درویش نیست و حالا تمدید قرارداد ستاره‌های این تیم، به معضلی بزرگ برای مدیرعامل پرسپولیس تبدیل شده است. از طرفی هواداران هم در صفحات مجازی به باشگاه فشار آورده‌اند که باید با وجود مالکان جدید باشگاه، قرارداد بازیکنان آزاد تمدید و چند بازیکن جدید هم به خدمت گرفته شود.

   آزادها؛ یک تیم کامل
مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، علی نعمتی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید صادقی، امید عالیشاه، فرشاد فرجی، وحدت هنانوف و گئورگی گولسیانی 11بازیکنی هستند که قراردادی با پرسپولیس ندارند. در بین این نفرات، جدایی هنانوف قطعی است، فرشاد فرجی هم احتمالا در لیست تمدیدی‌ها نخواهد بود و سعید صادقی هم برای ادامه همکاری با سرخپوشان وضعیت مبهمی دارد ولی بقیه نفرات، بازیکنانی هستند که اهمیت زیادی برای پرسپولیس دارند و باشگاه باید برای حفظ آنها اقدام کند.

   بحران سقف و آپشن
پرسپولیس چند هفته مانده به اتمام فصل به ترابی و اسماعیلی‌فر اعلام کرد که تمایل به حفظ آنها دارد. درویش هم در 2هفته اخیر چند جلسه با این 2بازیکن برگزار کرده ولی مبلغ پیشنهادی مدیرعامل پرسپولیس با موافقت این 2بازیکن مواجه نشده است. بحث دیگر در مورد مطالبات بازیکنان و آپشن‌های قهرمانی پرسپولیس است که باشگاه هنوز آنها را پرداخت نکرده. غیر از ترابی و اسماعیلی‌فر، چند بازیکن دیگر پرسپولیس هم به باشگاه گفته‌اند که قبل از دریافت مبالغی که مربوط به آپشن‌های قراردادهاست، حاضر به امضای قرارداد جدید نیستند. این در حالی است که سقف قرارداد باشگاه برای فصل بعد 20 تا 22میلیارد است و همین موضوع باعث ناراحتی بازیکنان شده است. بعضی از آنها هم به درویش گفته‌اند که چرا برخی باشگاه‌ها باید دوبرابر پرسپولیس به بازیکنان‌شان پول بدهند.

   بیرو پول گرفت، بقیه شاکی شدند
در این وضعیت ظاهرا طی چند روز گذشته باشگاه پرسپولیس برای جلوگیری از فعال‌شدن بند فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند، بخشی از بدهی فصل‌ قبل این بازیکن را پرداخت کرده است که همین موضوع باعث ناراحتی برخی بازیکنان شده و آنها اعتقاد دارند باید مطالبات فصل‌های قبل‌شان نیز مانند سایر بازیکنان پرداخت شود. دیروز هم مرتضی پورعلی‌گنجی و علیرضا بیرانوند با انتشار یک استوری از مدیران پرسپولیس به‌دلیل مبالغ کمی که به آنها پیشنهاد شده و همچنین کم‌کردن پاداش‌های قهرمانی انتقاد کردند. یکی از این بازیکنان پرسپولیس هم به خبرنگار همشهری می‌گوید: «کار ما در فصلی که گذشت و همچنین 2فصل پیش، شاهکار بود. اینکه باشگاه افتخارات 2سال گذشته را نادیده بگیرد و مبلغ کمی به ما پیشنهاد بدهد، اوج بی‌انصافی است. خواسته ما از باشگاه غیرمنطقی نیست.» در حال‌حاضر سقف بودجه و پرداخت آپشن‌های قهرمانی، 2دردسر بزرگ درویش برای حفظ ستاره‌های تیم به شمار می‌رود. باید دید در روزهایی که باشگاه پرسپولیس بیشتر روی انتخاب و جذب سرمربی متمرکز است، قادر خواهد بود با ستاره‌های تأثیرگذار تیمش برای تمدید قرارداد به توافق دست یابد یا آنها را از دست رفته می‌بیند.

   مشکلات داخلی و خارجی
پرسپولیس فصل گذشته هم در پنجره تابستانی با همین معضل روبه‌رو بود؛ جایی که به‌عنوان مثال باشگاه سپاهان پول خیلی بیشتری به بازیکنان می‌داد و همین موضوع عیسی آل‌کثیر را هوایی کرد و به اصفهان فرستاد. عیسی البته در نیم‌فصل به پرسپولیس برگشت و یکی از عوامل موفقیت و قهرمانی سرخپوشان شد. در مورد بیرانوند و تهدید استقلالی‌شدنش اما باشگاه پرسپولیس راهکار متفاوتی را در پیش گرفت و به هر قیمتی که بود این بازیکن را راضی به ماندن کرد. امسال هم دوباره همین مسائل و مشکلات در پنجره تابستانی گریبان باشگاه و مدیرانش را گرفته است. قانون سقف قراردادها و مبلغی که باشگاه پرسپولیس برای بازیکنان درنظر گرفته، حفظ آنها را کمی مشکل کرده است. ضمن اینکه تغییر قانون نقل‌وانتقالات و محدود‌شدن خارجی‌ها به 5بازیکن کمی دست‌وبال باشگاه‌ها را در این زمینه هم بسته است. در واقع آنها اگر نتوانند ستاره‌های داخلی خود را به ماندن راضی کنند، برای پرکردن جای خالی آنها با بازیکن خارجی هم با محدودیت روبه‌رو خواهند بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید