• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
سه شنبه 29 خرداد 1403
کد مطلب : 227684
+
-

روز با هم بودن

روز جهانی پیک نیک، فرصتی برای بودن با خانواده و لذت بردن از طبیعت است

روز با هم بودن

فاطمه عباسی

برای ما ایرانی‌ها که یک روز سیزده‌به‌در داریم و بزرگ‌ترین پیک‌نیک خانوادگی در این روز برگزار می‌شود، احتمالا روز جهانی پیک‌نیک چندان به چشم نمی‌آید؛ اما برای مردم سایر کشورهای جهان این رویداد فرصت خوبی برای دورشدن از خانه و محل کار و دور هم بودن است و معمولا هم این روز در بسیاری از کشورها جشن گرفته می‌شود و خانواده‌ها برای پیک‌نیک به دل طبیعت می‌روند. 18ژوئن (28خرداد)، روز جهانی «پیک‌نیک»، روزی است برای ارتباط با طبیعت و لذت‌بردن از یک روز تابستانی دوست‌داشتنی. ما هم که قرار نیست تا سیزده‌به‌در سال دیگر صبر کنیم برای پیک‌نیک‌رفتن؛ پس این روز بهانه خوبی برای دور هم بودن خانواده و خوردن یک وعده غذایی در طبیعت است.
در شهر تهران پارک‌های بسیاری وجود دارند که برای پیک‌نیک و گردش یک‌روزه مناسب‌اند. بعضی از آنها بسیار قدیمی‌اند و از معروف‌ترین ییلاق‌های اطراف تهران در زمان‌های قدیم بوده‌اند و برخی دیگر در طول سال‌های اخیر با بهره‌بردن از گسترش فضای شهری ساخته شده‌اند. شناختن پارک‌های مدرن و پارک‌‌های جنگلی تهران امکان پیک‌نیک‌های داخل شهر را با استفاده از بهترین امکانات برایتان فراهم می‌کند.
 اگر دل‌تان می‌خواهد بدانید در تهران کجاها به درد پیک‌نیک‌کردن می‌خورد، این مطلب را تا انتها بخوانید.

پارک چیتگر
این پارک در گذشته خارج از شهر تهران قرار داشت؛ اما اکنون در غرب تهران و منطقه۲۲ قرار دارد. چیتگر با مساحت ۹۵۰هکتار، بسیار پردرخت است و امکانات کامل و مناسبی مانند آلاچیق، پیست اسکیت، پیست دوچرخه‌سواری، باشگاه پینت‌بال، کرایه دوچرخه و سرویس‌های بهداشتی متعدد دارد.

پارک پردیسان
پارک پردیسان در شمال‌غربی تهران قرار دارد و بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی-جنوبی این بوستان را 2قسمت می‌کند و ارتباط بین این 2قسمت با پل برقرار می‌شود. در این پارک امکانات تفریحی-رفاهی کامل و همچنین موزه‌های مختلف برای علاقه‌مندان وجود دارد.

بوستان ولایت
این بوستان با مساحت ۲۷۰هکتار امکانات رفاهی بسیاری مانند پیست دوچرخه‌سواری و اسکیت، راپل، دیوارنوردی، باند پروازی بادبادک‌ها، زمین‌های بازی کودکان، مسیر تندرستی و سرویس‌های بهداشتی دارد. فضای سبز این بوستان برای اتراق‌کردن بسیار مناسب است.

بوستان طالقانی
پارک طالقانی در تپه‌های عباس‌آباد قرار دارد. این بوستان با مساحت ۳۱۰،۰۰۰مترمربع، ریه پایتخت محسوب می‌شود. پل طبیعت که مسیر دسترسی به پارک آب‌و‌آتش از بوستان طالقانی است، طرفداران و علاقه‌مندان پیاده‌روی را هم جذب می‌کند. این پارک امکانات مناسب تفریحی و ورزشی برای پیک‌نیک‌های یک‌روزه دارد.

بوستان نهج‌البلاغه
این بوستان با مساحت ۳۵هکتار در دره فرحزاد قرار گرفته است. بوستان نهج‌البلاغه با آلاچیق‌های فراوان با منقل و 8مسیر برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، امکانات کامل اقامت یک‌‌روزه را دارد و وجود تونلی زیبا برای اتصال فازهای یک و 2 در پارک بر جذابیت این بوستان افزوده است.

بوستان جوانمردان
در این بوستان امکانات کاملی ازجمله آلاچیق، زمین‌های بازی کودکان، زمین‌های ورزشی برای بزرگسالان، سایت شطرنج، میز تنیس، فوتبال‌دستی، زمین اسکیت، آب‌نمای موزیکال، برکه پرندگان، بازی‌های فوق‌مدرن مکانیکی و چایخانه سنتی وجود دارد. تندیس ۴۰نفر از مشاهیر و جوانمردان ایرانی جلوه‌ای خاص به ورودی این پارک بخشیده است.

بوستان آزادگان
این بوستان همه امکانات لازم برای گذراندن یک روز در دل طبیعت زیبایش را دارد و از نمونه‌های آن می‌توان زمین‌های ورزشی و بازی کودکان و بزرگسالان، ساختمان تریا و کتابخانه، آلاچیق و دریاچه‌ای زیبا با امکان قایقرانی را نام برد.

پارک جنگلی کوهسار
این بوستان جنگلی در شمال غربی تهران مملو از درختان توت است و از بهترین گزینه‌ها میان پارک‌های باربیکیوی تهران به شمار می‌رود. این بوستان جنگلی با امکاناتی مانند آلاچیق‌های زیبا با منقل، زمین بازی، پیست موتورسواری و کارگاه ساخت بالن و بومرنگ مکانی مناسب برای پیک‌نیکی مفرح است. یکی از مراکز پاراگلایدر تهران نیز در این مجموعه قرار دارد. همچنین پارک جنگلی کوهسار یکی از بهترین پارک‌های تهران برای چادرزدن محسوب می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید