• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
یکشنبه 27 خرداد 1403
کد مطلب : 227555
+
-

شغل ایتالیایی

5تیم با مربیان ایتالیایی به آلمان آمده‌اند

شغل ایتالیایی

درباره مربیان 24تیم حاضر در رقابت‌های یورو2024 این دوره اطلاعاتی دارید اما کافی نیست. برای نخستین‌بار پس از اسکولاری (پرتغال2004) یک مربی برزیلی در یورو داریم؛ سیلوینیو، مدافع چپ سابق آرسنال و بارسلونا که آلبانی را به مسیر آلمان هدایت کرد. برای نخستین بار یک مربی فرانسوی هم در تیمی غیراز فرانسه مربیگری می‌کند و ویلی سانیول، مدافع راست اسبق بایرن‌مونیخ توانسته گرجستان را از مسیر پلی‌آف و با استفاده از امتیاز درخشش در لیگ ملت‌های اروپا به یورو برساند. در این مسابقات 5سرمربی ایتالیایی داریم؛ اسپالتی (ایتالیا)، مارکو روسی (مجارستان)، فرانچسکو کالزونا (اسلواکی)، دومنیکو تدسکو (بلژیک)، وینچنتزو مونتلا (ترکیه).
دیدیه دشان بادوام‌ترین سرمربی بین تیم‌های حاضر در یورو محسوب می‌شود. سرمربی فرانسه 11سال و 11ماه و 7روز است که در این سمت مشغول به‌کار است. او 2فینال جام‌جهانی (یک قهرمانی)، یک قهرمانی لیگ ملت‌ها و یک نایب‌قهرمانی یورو برای فرانسه در این سال‌ها به ارمغان آورده است. نفر بعدی ساوث‌گیت با 7سال و 8ماه و 19روز نفر دوم پوست‌کلفت‌ترین مربیان است که تیم انگلیس را در این سال‌ها در دست داشته. در رده‌های بعدی نام این مربیان دیده می‌شود: زلاتکو دالیچ 6سال و 8ماه با کرواسی، مارکوروسی 2روز کمتر از 6سال با مجارستان، ماتیاژ کک 5سال و 6ماه و 20روز با اسلوونی، استیو کلارک 5سال و 27روز با اسکاتلند... و در رده‌های بعدتر کسپر هویلاند از دانمارک، ویلی سانیول از گرجستان، مورات یاکین از سوئیس، یوردانسکو از رومانی و رالف رانگنیک از اتریش با 2یا 3سال سابقه روی نیمکت این تیم‌ها قرار دارند.
 کم‌سابقه‌ترین سرمربی این دوره ایوان هاسک از جمهوری چک است که فقط 5ماه و 12روز پیش و بعد از صعود چک به رقابت‌های نهایی یورو هدایت این تیم را پذیرفت. ناگلزمان(آلمان)، مونتلا (ترکیه) و پروبیرتس(لهستان) با کمتر از 9ماه در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید