• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
پنج شنبه 24 خرداد 1403
کد مطلب : 227362
+
-

کریس نام تمام رکوردها

کریستیانو رونالدو از نوشتن برگ‌های تاریخ خسته نمی‌شود

کریس نام تمام رکوردها

تیم ملی پرتغال را بدون رونالدو در بازی خانگی دوستانه مقابل کرواسی دیدیم. آنها حرفی برای گفتن نداشتند. با توجه به دودستگی در رختکن این تیم و باندی که برونو فرناندز و کانسلو و ژائو فلیکس برای خودشان درست کرده‌اند تا کریستیانو را از میدان به‌در کنند، سرمربی اسپانیایی مجبور شد 2دیدار دوستانه را بدون رونالدو امتحان کند. نتیجه؟ افتضاح بود. در بازی با ایرلند تفاوت‌ها مشخص شد؛ سرمربی به رونالدو بازی داد و او 2گل با پای چپ زد و نمایشی عالی داشت. کریس با زبان بی‌زبانی به مارتینس فهماند که تیم را باید با توجه به حضور او، بازیکنی که تجربه بازی در 5دوره رقابت‌های یورو را دارد و صاحب همه رکوردهاست، بچیند. رونالدو در این بازی تعداد گل‌های ملی‌‌اش را برای پرتغال به عدد130رساند و یک رکورد در تعداد بازی رسمی در تاریخ فوتبال ثبت کرد؛ 1226بازی.
    تفکیک 130گل رونالدو برای پرتغال؛ 73گل با پای راست، 29گل با پای چپ و 28گل با سر.
    کریستیانو تاکنون 173گل با پای چپ به ثمر رسانده که این تعداد از مجموع گل‌های ستاره‌های چپ‌پایی که با پای تخصصی خود گل زده‌اند، بیشتر است و با رکورد گل‌های محمد صلاح برابر است. تعداد گل‌های برخی بازیکنان چپ‌پا با پای تخصصی‌شان: دیبالا 98گل، دی‌ماریا 111گل، گریزمان 154گل و محمد صلاح 173گل.
    نکته جالب اینکه تعداد گل‌های رونالدو بعد از 30سالگی با مجموع گل‌های عمر بازیکنی رائول گارسیا، اسطوره رئال هم برابر است؛ 432گل.
    کریستیانو قبل از 30سالگی 52گل برای پرتغال زد و بعد از 30سالگی 78گل به ثمر رسانده است. تعداد گل‌های ملی او پس از 30سالگی از مجموع گل‌های ملی سلطان پله برای برزیل (77گل) بالاتر است!
    او تعداد گل‌هایش را در همه رقابت‌های ملی و باشگاهی این فصل به تقریبا یک گل در هر مسابقه رساند؛ کریستیانو در این فصل با النصر و پرتغال: 58مسابقه، 57گل، 15پاس گل و 72مشارکت در گل‌ها.
    در حال‌حاضر تعداد گل‌های کریس به 895گل رسیده و او فقط 5گل دیگر می‌خواهد تا رکورد دیوانه‌کننده 900گل در دوران حرفه‌ای را ثبت کند. داور بازی پرتغال و ایرلند می‌توانست یک پنالتی روی کریس و یکی دیگر رو ژوتا بگیرد اما رونالدو را از زدن 2گل دیگر (پنالتی) محروم کرد.
    بعد از رونالدو (130) بیشترین گل‌های ملی را این بازیکنان زده‌اند؛ علی دایی (109)، لیونل مسی (106)، چتری از هند (94) و داهاری از مالزی (89).
    از سال ۲۰۰۴ تا الان کریستیانو موفق شده در هرسال میلادی برای پرتغال گل بزند که این هم رکوردی دیگر محسوب می‌شود. کریستیانو در سال ۲۰۲۴؛ ۲۲بازی ملی، ۲۲گل و ۲پاس گل.
    آمار کریستیانو رونالدو در طول دوران حرفه‌ای خود؛ 1226مسابقه، 895گل، 284پاس گل، 1179گل و پاس گل.
    کاپیتان پرتغال بعد از بازی با ایرلند گفت که برای او چیزی زیباتر از بازی برای تیم ملی نیست. او خبر بدی هم برای فوتبال‌دوستان داشت و درباره زمان خداحافظی‌اش از فوتبال گفت: «می‌دانم که دیگر سال‌های زیادی باقی نمانده است. فوتبال بازی کردن پس از ۳۵ یا ۳۶سالگی خودش یک هدیه است. حالا من ۳۹ساله هستم و هر سال سعی می‌کنم از حضورم در زمین لذت ببرم. نکته مهم برای من اینجاست که بتوانم از نظر فیزیکی و ذهنی در شرایط خوبی باشم و به تیم کمک کنم. همانطور که پیش از این هم می‌دانستید، من عشقی مادام‌العمر به تیم ملی کشورم دارم. حالا ۲۰سال است که اینجا حضور دارم و فقط می‌خواهم ادامه دهم.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید