• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 23 خرداد 1403
کد مطلب : 227316
+
-

10خبر خوش برای تهرانی‌ها

زینب زینال‌زاده ؛ روزنامه‌نگار

بحث در باره موضوع حمل‌ونقل عمومی تهران دیروز (22خرداد) در صحن پارلمان شهری جریان داشت و محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران، خبرهای خوشی در این حوزه داد.
  برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه تاکسی سبب کاهش آلودگی هوا می‌شود و براساس برآوردهای صورت‌گرفته این اقدام (برقی‌سازی) در حوزه محیط‌زیست می‌تواند 20میلیارد دلار عایدی داشته باشد.
  توسعه خط‌های 6 و 7 و تکمیل ایستگاه‌ها در این خطوط با جدیت پیگیری می‌شود و تا پایان شهریور، ایستگاه میدان خراسان در خط6 به بهره‌برداری می‌رسد.
  عملیات اجرایی در خط 10مترو آغاز و 221متر حفاری از مسیر انجام شده است. مذاکرات خط۹ مترو هم با چین انجام شده و قرارداد آن در حال نهایی‌شدن است و در آینده نزدیک به‌سرعت عملیات اجرایی شروع خواهد شد. عملیات اجرایی خط۸ هم سال گذشته رقم خورد و از 2روز پیش تجهیز کارگاه صورت گرفته و احداث رمپ‌ها آغاز شده است.
  توافقی با چینی‌ها انجام دادیم که یک رام تراموا بدون ریل رایگان در اختیار شهر تهران قرار دهند که به‌صورت آزمایشی از آن استفاده کنیم. تراموا 3‌ماه دیگر تحویل داده می‌شود و حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا تهرانپارس تست خواهد شد.
  پایانه شرق جدید ۹۴درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس قولی که دادیم تا پایان خرداد افتتاح می‌شود. همچنین تا هفته دولت شرکت‌ها در پایانه مستقر می‌شوند.
  تمام دستگاه‌های آنالایزر مراکز معاینه فنی تجهیز شد که این کار در کاهش آلایندگی قطعا تأثیر بسزایی خواهد داشت.
  نوسازی خطوط اتوبوسرانی غرب تهران انجام شد و اتوبوس‌های جدید پس از تحویل در مناطق جنوب و جنوب‌شرق تهران فعال می‌شوند.
  واگن های مترو دستگاه تهویه دارد و اتوبوسرانی و تاکسیرانی را نیز مکلف به فعال‌سازی دستگاه‌های تهویه کرده‌ایم و اگر مشکلی‌باشد پیگیری خواهیم کرد.
  براساس وعده‌ای که مطرح شده، سامانه برخط تاکسی‌ها تا ۱۰روز آینده فعال خواهد شد.
  اکنون 74جایگاه شارژ برقی (نازل) راه‌اندازی شده است و قطعا تا پایان سال تعداد دیگری از جایگاه‌ها نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید