• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 23 خرداد 1403
کد مطلب : 227253
+
-

ابزارهای معامله‌گری در ارز دیجیتال

برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به ابزارهای متنوعی نیاز دارید.

تحلیل فاندامنتال
در تحلیل فاندامنتال تحلیل از بالا به پایین صورت می‌گیرد، یعنی تلاش می‌کنید با استفاده از آنالیز ارزش یک ارز دیجیتال و عوامل اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر آن، ارزشش را محاسبه کنید.

تحلیل تکنیکال
تحلیل تکنیکال بیشتر برای پیش‌بینی روند کوتاه‌مدت قیمت‌ها و نوسان‌گیری استفاده می‌شود؛ به همین دلیل در میان کاربران اهمیت زیادی دارد. کاربران با استفاده از تحلیل تکنیکال، درصد خطایشان را از سرمایه‌گذاری به حداقل می‌رسانند تا سود بیشتری کسب کنند.

ربات تریدر
ربات تریدر(Trader Bot)  یا ربات معامله‌گر یکی از دیگر ابزارهای پیشرفته‌ای است که به کمک معامله‌گران ارز دیجیتال آمده است. ربات معامله‌گر مجموعه‌نرم‌افزاری است که مانند دستیار هوشمند به کاربران کمک می‌کند. ضرورت وجود ربات تریدرها را آنجا می‌توان درک کرد که بازار کریپتوکارنسی شبانه‌روزی است و ساعت یا روز تعطیل ندارد. به‌همین‌خاطر تریدرها و سرمایه‌گذاران برای مدیریت تراکنش‌هایشان مجبورند تمام روز درگیر انجام معاملات باشند تا بیشترین سود و کمترین ضرر را ببرند. با وجود ربات‌های معامله‌گر کاربران دیگر نیاز ندارند تمام طول روز منتظر نوسانات بازار ارز دیجیتال بمانند.

کپی تریدینگ
کپی تریدینگ برای کاربران تازه‌وارد گزینه‌ای هوشمندانه و عالی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که کاربران تازه‌وارد به نحوه ترید در این بازار آشنا نیستند و لازم است معاملات تریدرهای حرفه‌ای را ببینند تا تجربه کسب کنند.
در کپی تریدینگ (Copy Trading) کاربر می‌تواند یک تریدر حرفه‌ای را انتخاب کرده و دقیقا همان کاری را که تریدر حرفه‌ای انجام می‌دهد، اجرا کند. تریدرهای حرفه‌ای روی انواع تحلیل‌ها مسلطند و در معاملات به‌دنبال سود حداکثر و ضرر حداقلی‌اند، بنابراین برای معامله‌گران تازه‌وارد به دنیای کریپتو کپی تریدینگ روش مناسبی است.
کاربران در کپی تریدینگ علاوه‌بر کاهش ریسک معاملات، می‌توانند تجربه کسب کنند و فعالیت در این حوزه را از حرفه‌ای‌ها یاد بگیرند. دیگر مزیت استفاده از کپی تریدینگ امکان سرمایه‌گذاری‌های متنوع است. نکته مهمی که در کپی تریدینگ وجود دارد این است که تازه‌واردان می‌توانند از روی چند تریدر مختلف کپی و  با ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال از جنبه‌های مختلف بازار به نفع خودشان استفاده ‌کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید