• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
سه شنبه 22 خرداد 1403
کد مطلب : 227235
+
-

افتتاح مسیر باغ‌راهی پایتخت درپاییز 1403

بزرگ‌ترین پل پیاده روی شهری پس از پل طبیعت به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

گزارش
افتتاح مسیر باغ‌راهی پایتخت درپاییز 1403

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

شمارش معکوس برای بهره‌برداری از باغ‌راه حضرت فاطمه‌زهرا(س) شروع شده و طی بازدیدی که مدیران شهری به‌تازگی از این ابرپروژه داشته‌اند، قرار است 6‌ماه دیگر یعنی پاییز امسال افتتاح شود. این پروژه با رویکرد توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق پهنه جنوبی عملیاتی شد و اتمام و افتتاح آن سبب بهبود کیفیت زندگی شهروندان در مناطق جنوبی می‌شود. اتصال مناطق 17و 18و تامین سرانه‌های فضای سبز، جبران کمبود امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، فرهنگی و... از مزیت‌های پروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) است.

تفاهم شهرداری و راه‌آهن
شهروندان در بازدیدهای مدیران شهری ادوار گذشته ، مدام معضلات و مشکلات اراضی رها شده ریل راه‌آهن تهران - تبریز را مطرح می‌کردند تا اینکه مدیریت شهری در دوره ششم عزم خود را برای حل این چالش‌ها جزم کرد. اراضی فوقانی ریل راه‌آهن تهران - تبریز متعلق به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بود و شهرداری در نخستین گام با این شرکت تفاهم کرد و اراضی به شهرداری تهران واگذار شد. شرکت‌های مشاور طراحی‌ها را انجام دادند و در نهایت طرح کنونی که در برگیرنده فضای گردشگری، تفریحی، فرهنگی و... است پذیرفته و عملیاتی شد. اکنون این پروژه با همکاری 5شرکت مشاور و 13پیمانکار در حال پیگیری است و پیشرفت فیزیکی آن از مرز 60درصد عبور کرده است.

اتصال 2 منطقه با یک پل
در پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) پلی طراحی شده که پس از پل طبیعت بزرگ‌ترین پل پیاده ‌روی شهر تهران است و به‌واسطه آن مناطق 17و 18(رودخانه کن در منطقه 18به میدان شهدای مدافع حرم در منطقه 17) به هم متصل می‌شوند. همچنین این پل مسیر پیاده و دوچرخه است که عرض آن 13تا 26متر و طول آن 142متر است. پل روی 4پایه قرار می‌گیرد و بزرگ‌ترین دهانه آن 64متر است.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید