• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 22 خرداد 1403
کد مطلب : 227187
+
-

بفرمایید طالبی شاخ‌دار

میوه ها و محصولات کشاورزی با ظاهرآشنا و داخل عجیب، دنیا را مشغول خود کرده اند

فاطمه عباسی

 همان موقع که هندوانه‌های زرد‌رنگ راه خودشان را به میوه‌فروشی‌ها و وانت‌های میوه باز کردند، خیلی از ما از دیدن رنگ زرد هندوانه به جای آن سرخی که انتظارش را داشتیم، تعجب کردیم. حالا چند سالی هست که این هندوانه‌ها در کنار باقی میوه‌ها، به پدیده‌ای عادی تبدیل شده‌اند و کسی از دیدنشان تعجب نمی‌کند. میوه‌های زیادی در جهان وجود دارند که ما خیلی از آنها را نه دیده‌ایم، نه خورده‌ایم و نه حتی اسم‌شان را می‌دانیم؛ میوه‌هایی که از نظر ما عجیب و غریب هستند، اما شاید برای شخصی دیگر در جایی دیگر عادی‌ترین میوه در جهان باشند. همه‌ اینها بستگی به این دارد که در کجای دنیا زندگی می‌کنیم و در کدام فرهنگ رشد کرده‌ایم. برخی از میوه‌ها، بومی مناطق خاصی هستند و در جاهای دیگر پرورش داده نمی‌شوند، اما با پیشرفت‌های زیادی که در سیستم حمل‌ونقل ایجاد شده، خیلی از این میوه‌های عجیب راه خود را به سراسر دنیا پیدا کرده‌اند و برای بسیاری از مردم دیگر عجیب نیستند. چند روزی است که فیلمی از برداشت ذرت سیاه در کشور پرو در فضای مجازی وایرال شده و برای ما که همیشه ذرت را زردرنگ دیده‌ایم، عجیب و جالب است؛ به همین دلیل سراغ برخی از میوه‌های عجیب در دنیا رفته‌ایم تا بیشتر با آنها آشنا شویم و ندیده و نشناخته نمانیم.

پیوندهای مبارک‌
میوه‌های پیوندی جزو عجیب‌ترین و جالب‌ترین میوه‌ها هستند؛ چون همان میوه‌های آشنا، حالا تغییر شکل داده و ترکیبی از2یا چند میوه شده‌اند. برخی از میوه‌های متفاوت پیوندی اینها هستند:

لیمو خونی: برخلاف آنچه از نام این میوه پیداست، لیمو خونی ترکیب لیمو و پرتقال خونی نیست، بلکه نوع خاصی از میوه پیوندی از مرکبات پیشرفته است. پوست لیمو خونی سبزرنگ و داخل آن نارنجی-قرمز است.

گوجه فرنگی سیاه: گوجه فرنگی‌های سیاه یا بنفش در انگلستان بسیار محبوب هستند. این میوه از پیوند گوجه‌فرنگی با توت‌های سیاه یا بنفش حاصل می‌شود و معمولا کوچک‌تر از گوجه‌فرنگی‌های معمولی است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید