• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
شنبه 19 خرداد 1403
کد مطلب : 226940
+
-

شهید‌جمهور؛ الگویی برای رئیس‌جمهور آینده

یادگاری برای سیستان و بلوچستان

از ساخت بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی خاورمیانه تا مسکن‌سازی و محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان

گزارش
یادگاری برای سیستان و بلوچستان

علیرضا احمدی-روزنامه‌نگار

زدودن غبار محرومیت از سیمای استان‌های کمتر‌برخوردار یکی از رویکردهای محوری دولت شهید رئیسی طی حدود 3سال گذشته بوده‌است؛ رویکردی که با برداشتن گام‌های زیرساختی مهمی در استان‌های مختلف، ازجمله سیستان و بلوچستان همراه بوده ‌است.
بهره‌برداری از 28طرح آب و برق در استان سیستان‌وبلوچستان، آن هم به ارزش 20هزارمیلیارد تومان در حالی طی روزهای اخیر محقق شد که دولت سیزدهم در حدود 3سال اخیر طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی مهمی را در بخش‌های مختلف، باهدف محرومیت‌زدایی از این استان به مرحله بهره‌برداری رسانده‌است؛ اقدام‌هایی که توانسته گره‌های بسیاری از مشکلات مردم این خطه از کشور بگشاید.
در این میان بهره‌برداری از بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خاورمیانه در سیستان‌وبلوچستان طی روزهای اخیر، یکی از مهم‌ترین گام‌هایی است که طی دهه‌های اخیر به‌منظور تامین آب‌ پایدار برای مردم این خطه برداشته شده ‌است؛ کلان‌پروژه‌ای که قرار بود به‌دست رئیس‌جمهور شهید افتتاح شود و علاوه بر تامین آب نیمی از جمعیت زاهدان و به‌طورکلی منطقه سیستان، وابستگی آب آشامیدنی این مناطق به خارج از مرزها را کاهش دهد. بهره‌برداری از بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خاورمیانه درحالی بود که طی حدود 3سال گذشته گام‌های بزرگ بسیاری در این استان باهدف خدمت‌رسانی به مردم محروم سیستان‌وبلوچستان برداشته شده‌است که در ادامه به بررسی تعدادی از آنها می‌پردازیم.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید