• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 19 خرداد 1403
کد مطلب : 226931
+
-

همکاری مرسدس بنز با یک استارت‌آپ چینی

خودرو
همکاری مرسدس بنز با یک استارت‌آپ چینی

شرکت مرسدس بنز در حرکتی عجیب و بی‌سابقه اعلام کرده است که با استارت‌آپ چینی مومنتا (Momenta) برای توسعه یک راه‌حل هوشمند رانندگی پیشرفته همکاری می‌کند. به گزارش سایت آرنا ای‌وی، ​این سیستم نوآورانه قرار است در مدل تمام الکتریکی CLA آینده مرسدس بنز مورد استفاده قرار بگیرد و این موضوع در اصل، دوره جدیدی از قابلیت‌های رانندگی خودکار را نوید دهد.
سیستم کمک‌راننده حاصل از این همکاری، نیازی به نقشه‌هایی با وضوح بالا ندارد. این امر به مدل الکتریکی CLA امکان می‌دهد تا حتی در مناظر پیچیده محیط‌های شهری به ناوبری و ارائه رانندگی کمکی بپردازد که در حال حاضر بزرگ‌ترین چالش برای سیستم‌های رانندگی خودکار محسوب می‌شود.
مدل الکتریکی CLA از قدرت محاسباتی چیپ هوشمند رانندگی Nvidia’s Orin بهره خواهد برد و شرکت مرسدس‌بنز در این راه قول تجربه رانندگی بی‌نظیری را داده است.
این همکاری بین مرسدس بنز و مومنتا نخستین مورد از پذیرش راه‌حل فناوری از یک تامین‌کننده هوشمند رانندگی چینی توسط این خودروساز مشهور آلمانی است. علاوه بر این، مدل الکتریکی CLA نخستین مدل مرسدس بنزی خواهد بود که سیستم کمک‌راننده را در رانندگی‌هایی در سطح شهر ارائه می‌دهد.
با این حال، این حرکت بخشی از یک روند گسترده‌تر است که در آن خودروسازان معتبر به‌طور فزاینده‌ای با استارت‌آپ‌های فناوری همکاری می‌کنند تا توسعه و پذیرش فناوری‌های رانندگی خودکار را تسریع کنند.
تاریخ شروع تولید مدل الکتریکی CLA در ‌ماه آوریل۲۰۲۵ (فروردین - اردیبهشت1404) به سرعت نزدیک می‌شود و بسیاری در دنیا منتظر آن هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید