• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
شنبه 19 خرداد 1403
کد مطلب : 226909
+
-

محبوبیت فلسطین در آمریکا‌

عکس خانه
محبوبیت فلسطین در آمریکا‌

حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به غزه، موجی از حمایت از فلسطینی‌ها را در سراسر دنیا ایجاد کرده و در آمریکا هم حمایت از فلسطینی‌های مظلوم وارد فاز تاریخی شده است. حمایت از فلسطین که معمولا در میان بخش نخبه جامعه آمریکایی مشاهده می‌شد، حالا به کف خیابان و مردم عادی رسیده و به جاهایی که کسی فکرش را هم نمی‌کرد نفوذ کرده است. نمود حمایت نخبگان، خیزش‌های دانشجویی در حمایت از مردم فلسطین است که این بار بیش از هر زمانی جدی شده و از آمریکا به دیگر کشورها، به‌خصوص اروپا هم صادر شده است، اما چیزی که تغییر در متن جامعه را نشان می‌دهد حمایت مردم عادی است. تصاویر و فیلم‌های زیادی از این مدل حمایت‌ها منتشر شده و فضای مجازی پر است از مثال‌های فراوان در همین موارد.
در یکی از عکس‌هایی که اخیرا در توییتر خیلی مورد توجه قرار گرفته، بسته‌ای پستی دیده می‌شود که حاوی پرچم‌ رژیم صهیونیستی است. آنطور که نوشته شده، این پرچم را یک نفر از آمازون – سایت خرده‌فروشی آنلاین آمریکایی– سفارش داده تا احتمالا به مقابله با خیزش حمایت از فلسطین برخیزد. اما نکته جالب و طنز ماجرا این است که یک نفر، که احتمالا از کارکنان بخش توزیع است، با ماژیک روی این بسته نوشته است« زنده باد فلسطین». این تصویر خیلی بازخورد داشته و نمادی از تقابل عظیم در جامعه آمریکا بر سر حمایت کورکورانه از رژیم صهیونیستی است.

در تصویر دیگر، یک وانت دیده می‌شود که 2 پرچم بزرگ فلسطین به آن نصب شده است. معمولا این وانت‌ها ماشین مورد علاقه سفیدپوستان محافظه‌کار نه چندان دوستدار خاورمیانه است، اما اینکه چنین وانتی، آن هم در ایالت لوئیزیانا و نه جاهایی مثل نیویورک و واشنگتن پرچم فلسطین حمل می‌کند، نشانه تغییرات بزرگ در جامعه آمریکایی است. این عکس هم در اینستاگرام حسابی مورد توجه قرار گرفته است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید