• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
شنبه 19 خرداد 1403
کد مطلب : 226903
+
-

جست‌وجو برای یافتن دختر گمشده، پایان تلخی داشت

سرنوشت تلخ دختر لر

گزارش
سرنوشت تلخ دختر لر

محمد جعفری- روزنامه‌نگار

3روز جست‌وجو برای یافتن دختر نوجوانی که به طرز عجیبی مفقود شده بود پایان تلخی داشت و با کشف پیکر بی‌جان او همراه بود.
به‌گزارش همشهری، روز چهارشنبه گذشته مردی به هلال احمر شهرستان خرم‌آباد رفت و از مفقود شدن دختر نوجوانش خبر داد. او گفت: روز گذشته (سه‌شنبه) دخترم که 17سال دارد گفت می‌خواهد به کتابخانه برود و از خانه بیرون رفت؛ اما عصر آن روز هرچه صبر کردیم به خانه برنگشت. ما که نگران شده بودیم با تلفن همراهش تماس گرفتیم اما جواب نداد. آن شب همه شهر را برای پیدا کردن او زیر پا گذاشتیم اما فایده‌ای نداشت تا اینکه تصمیم گرفتیم از پلیس و هلال احمر کمک بگیریم. در بررسی‌های اولیه معلوم شد که دختر نوجوان با ناراحتی از خانه‌شان خارج شده و با یک تاکسی اینترنتی به منطقه کمالوند در اطراف شهر رفته و بعد از آن مفقود شده است. مأموران پلیس آگاهی در تحقیقات فنی خود پی بردند که آخرین مرتبه گوشی موبایل دختر 17ساله در این منطقه آنتن‌دهی داشته است. هرچند خانواده او با یک روز تأخیر مفقود شدنش را اطلاع داده بودند اما ممکن بود دختر نوجوان هنوز در آن اطراف باشد. در این شرایط بود که تیم‌هایی از هلال احمر راهی منطقه شدند و جست‌وجو را آغاز کردند.

جست‌وجو با کمک سگ‌های زنده‌یاب
خانواده دختر نوجوان نگران سرنوشت او بودند و بی‌قراری می‌کردند. در این شرایط امدادگران از همه امکانات خود برای یافتن دختر گمشده و پایان دادن به نگرانی اعضای خانواده‌اش استفاده کردند. هرچند چندین تیم از امدادگران در حال جست‌وجو و پایش منطقه بودند  اما امدادگران از سگ‌های زنده‌یاب نیز استفاده کردند. خانواده دختر گمشده یکی از لباس‌های او را در اختیار امدادگران قرار دادند تا سگ‌های زنده‌یاب با استفاده از بوی لباس بتوانند او را پیدا کنند. امدادگران همه باغ‌ها و روستاهای اطراف را جست‌وجو کردند اما نتوانستند هیچ ردی از دختر نوجوان پیدا کنند. هیچ‌کس از سرنوشت او اطلاعی نداشت و معلوم نبود که چه بر سرش آمده است. با این حال تلاش‌ها برای یافتن او همچنان ادامه پیدا کرد.

روز سوم
دلواپسی برای دختر گمشده باعث شده بود خانواده‌اش خواب و خوراک نداشته باشند. همه فکرو ذکر آنها سلامتی و بازگشت دخترشان به خانه بود. 3روز از مفقود شدن او می‌گذشت و عملیات جست‌وجو همچنان ادامه داشت تا اینکه امدادگران به اردوگاه کمالوند رسیدند. آنجا تفرجگاهی در 5کیلومتری خرم‌آباد است و در ارتفاعات قرار دارد. سگ‌های زنده‌یاب امدادگران را به آنجا کشاندند و وقتی آنها به بخش بالایی اردوگاه رفتند در کمال ناباوری پیکر بی‌جان دختر نوجوان را درحالی‌که روی یک پله نشسته بود کشف کردند. هیچ آثار جراحتی بر بدن او وجود نداشت اما آفتاب‌سوختگی‌اش نشان می‌داد که او همان روز اول فوت شده و پیکرش زیر نور آفتاب کمی سوخته است. در این شرایط ماجرای کشف جسد دختر نوجوان به پلیس گزارش شد و با حضور ماموران، جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت.
علیرضا حسین‌بیگی، مدیرعامل هلال احمر خرم‌آباد درباره این حادثه تلخ به همشهری می‌گوید: همکارانم همه توان و امکانات‌شان را برای یافتن دختر نوجوان به‌کار گرفتند؛ اما متأسفانه او جانش را از دست داده بود. هنوز
 به‌درستی علت مرگ دختر نوجوان مشخص نشده و در این‌باره پلیس و پزشکی قانونی اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید