• شنبه 2 تیر 1403
  • السَّبْت 15 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 22
پنج شنبه 17 خرداد 1403
کد مطلب : 226869
+
-

10سلام و یک خداحافظی

از 11بازیکن منتخب هفته پایانی، یک نفر بلافاصله بعد از بازی درخشانش از فوتبال خداحافظی کرد

10سلام و یک خداحافظی

شهاب گردان بعد از حدود 20سال حضور در لیگ برتر در پایان لیگ بیست‌وسوم بالاخره با این مسابقات وداع کرد. گردان که این فصل در فولاد بازی می‌کرد و در اغلب هفته‌ها ذخیره کریستوفر کنت بود، طی هفته‌های پایانی شرایط جالبی پیدا کرد؛ او در این هفته‌های آخر به ترکیب اصلی رسید و جایگزین کنت شد تا با درخشش در هفته پایانی نقش مهمی در بقای تیم فولاد ایفا کند. در واقع او بعد از مدت‌ها نیمکت‌نشینی فرصت پیدا کرد تا در این هفته‌ها به یکی از دلایل سقوط نکردن فولاد تبدیل شود. درخشش شهاب گردان به‌خصوص در این هفته آخر بسیار به چشم آمد که او در بازی مرگ و زندگی مقابل نساجی هر 5شوت داخل چارچوب حریف را مهار کرد و با کلین‌شیت، تیمش را به 3امتیاز حساس رساند. نمایش گردان باعث شد سایت متریکا او را با نمره7.83 به‌عنوان بهترین دروازه‌بان هفته انتخاب کند و در ترکیب تیم منتخب قرار دهد. گردان در این هفته بالاتر از بیرانوند، حسینی و پورحمیدی که همه آنها کلین‌شیت کرده بودند قرار گرفت و با افتخار و سربلندی دوران فوتبالش را به پایان رساند.

   سهم فولاد از همه بیشتر بود
شهاب گردان علاوه بر خداحافظی باشکوهی که برای خودش رقم زد باعث شد تیم فولاد هم با داشتن 3بازیکن در تیم منتخب هفته بیشترین سهم را از تیم هفته سی‌ام داشته باشد. بعد از فولادی‌ها، استقلال و سپاهان هر کدام 2بازیکن در بین منتخبان هفته داشتند و 4بازیکن باقیمانده نیز از 4تیم مختلف به تیم منتخب هفته پایانی رسیدند. از تیم فولاد علاوه بر گردان که بهترین گلر هفته شد، ساسان انصاری هم با زدن گل مهم و سرنوشت‌ساز به نساجی، تیمش را در لیگ برتر حفظ کرد و بهترین بازیکن زمین شد. ساسان با نمره7.94 بهترین بازیکن بازی قائمشهر شناخته شد اما در کنار او و گردان، یک بازیکن دیگر هم لازم بوده تا فولادی‌ها بتوانند از تک‌گل خودشان دفاع کنند و برد صدامتیازی را جشن بگیرند. شاهین توکلی به نمره7.72 رسید و زوج 2نفره تیم منتخب را با گئورگی گولسیانی شکل داده است. با حضور او، انصاری و شهاب گردان، تیم فولاد بیشترین سهمیه را در تیم منتخب هفته پایانی دارد.

   چپ و راست؛ جلالی و رامین
سپاهان علاوه بر اینکه رامین رضاییان را به‌عنوان رکوردشکن این فصل با تنها نمره کامل (10 از 10) در تیم منتخب دارد، محمدرضا اعرابی را هم با نمره عالی 8.89 در جمع برترین‌ها می‌بیند. اعرابی دومین ستاره سپاهان بعد از رضاییان بود که یک گل برای این تیم زد و 2پاس گل هم داد و البته اینها در حالی بود که این بازیکن سابق شمس‌آذر در مقابل تیم سابقش 90دقیقه کامل در زمین نبود و از دقیقه67به صلاحدید مورایس تعویض شد! اما طی همین 67دقیقه بهترین نمره این فصل خودش را دریافت کرد. استقلال که مانند سپاهان 2بازیکن در تیم منتخب هفته پایانی داشت، این دو ستاره را از دفاع و حمله در جمع منتخب‌های هفته می‌دید. مهرداد محمدی در مصاف با پیکان 6شوت زد که 5شوتش داخل چارچوب بود و آمار بسیار جالبی را برای او به جا گذاشت. زننده هر 2گل بازی در نهایت به نمره8.01 رسید تا علاه بر اینکه برترین بازیکن میدان می‌شود در تیم منتخب هفته هم زوج ساسان انصاری در خط حمله باشد. دیگر استقلالی حاضر در تیم منتخب، ابوالفضل جلالی بود که اتفاقا این هفته پاس گل نداد اما باز هم جایگاهش در جمع منتخبان محفوظ ماند. جلالی با 5عملکرد دفاعی، 2پاس کلیدی و 2شوت که یکی از آنها داخل چارچوب بود به نمره7.86 رسید.

   4باشگاه، 4ستاره
و اما 4بازیکن باقیمانده که از 4تیم مختلف آمدند و روز پایانی لیگ برتر را برای خودشان به خاطره‌ای ماندگار بدل کردند. گئورگی گولسیانی که گل قهرمانی پرسپولیس را زد با نمره خوب 8.15 چهارمین بازیکن برتر هفته پایانی بود و طبعا در ترکیب تیم منتخب هفته هم قرار گرفت. سیامک نعمتی هم با نمره عالی 8.34 در خط میانی قرار گرفت تا جمع پرسپولیسی‌های سابق در این تیم جمع باشد. در خط میانی علاوه بر سیامک از تراکتور و اعرابی از سپاهان، 2بازیکن دیگر تک‌ستاره‌های ذوب‌آهن و استقلال خوزستان بودند. محمدحسین اسلامی از ذوب‌آهن مقابل گل‌گهر 2شوت زد که هر دو در چارچوب بودند و یکی از 2گل تیمش به نام او ثبت شد. او نمره7.98 گرفت و فصل را خوب تمام کرد. ساویو روبرتو (استقلال خوزستان) نیز همان بازیکنی بود که 2هفته قبل در مصاف با پرسپولیس از زمین اخراج شد. او بعد از یک هفته محرومیت، این هفته هم در ترکیب اصلی نبود اما از دقیقه27 که به زمین رفت یکی از ستاره‌های تیمش بود و با نمره7.85 به تیم منتخب هفته رسید.

پایان خوش، خوشی‌بی‌پایان
در طول فصل گذشته لیگ برتر ایران و تا آخرین هفته این رقابت‌ها هیچ بازیکنی نتوانسته بود نمره کامل (10از 10) را برای یک مسابقه از سایت متریکا دریافت کند. بهترین نمره لیگ23تا هفته پایانی‌اش نمره 9.50بود که شهاب زاهدی بعد از هت‌تریک مقابل پیکان دریافت کرد و البته آن نمایش هم تنها هت‌تریک این فصل بود و مورد مشابهی نداشت. این در حالی بود که در طول فصل بیست‌ودوم لیگ برتر (02-1401) چند بازیکن ازجمله محمد عباس‌زاده، رضا اسدی و مهدی قائدی نمره10را از سایت متریکا دریافت کرده بودند و همه آنها هم برای تیم‌های خودشان (تراکتور و استقلال) موفق به هت‌تریک شدند. اما به هر حال فصل اخیر لیگ برتر از این لحاظ نسبت به لیگ‌های قبلی عقب‌تر بود و تا هفته پایانی‌اش از این درخشش‌های فردی خیلی کم داشت. تا اینکه به ناگهان رامین رضاییان از راه رسید و در نقطه پایان یک فصل درخشان، یک نمایش فوق‌تصور هم از خودش به یادگار گذاشت تا بهترین نمره یک بازیکن در طول فصل را از آن خودش کند.
رامین در جریان برد 4بر یک سپاهان مقابل شمس‌آذر قزوین 3گل زد و یک پاس‌گل هم به اعرابی داد تا روی همه گل‌های تیمش نقش داشته باشد. او با این درخشش هم دومین هت‌تریک این فصل را به نام خودش ثبت کرد و هم نخستین و آخرین نمره10لیگ گذشته را نصیب خودش کرد. رامین رضاییان در این مسابقه تقریبا به اندازه کل لیگ گل زد؛ او تا قبل از این بازی 4گل در لیگ برتر زده بود که با این هت‌تریک تعداد گل‌هایش را به 7رساند. او در طول این فصل 7گل در لیگ‌برتر، 5گل در آسیا و یک گل در جام‌حذفی زد که آماری بسیار عالی برای یک مدافع محسوب می‌شود. او در جمع برترین‌های این فصل لیگ برتر هم با میانگین نمره 7.35به رتبه ششم رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید