• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
پنج شنبه 17 خرداد 1403
کد مطلب : 226865
+
-

قهرمان شدیم چون بهتر از استقلال بودیم

خدابنده‌لو که حالا با پرسپولیس نخستین قهرمانی‌اش را تجربه کرده اعتقاد دارد قرمزها در زمین حرف‌شان را زده‌اند و کری هم نخوانده‌اند

قهرمان شدیم چون بهتر از استقلال بودیم

امیرحسین اعظمی

لیگ ایران به بهترین شکل ممکن برای محمد خدابنده‌لو به پایان رسید. او در نقل‌و‌انتقالات زمستانی به پرسپولیس آمد تا رویای دوران کودکی‌اش تبدیل به واقعیت شود، این البته پایان کار نبود و خدابنده‌لو توانست چند‌ماه بعد از پیوستن به پرسپولیس، جام قهرمانی در لیگ برتر را بالای سر ببرد. او در مورد قهرمانی در لیگ، چالش‌های ایجاد شده با تیم رقیب و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

   در نخستین سال حضورت در پرسپولیس، قهرمانی در لیگ را تجربه کردی. فکر می‌کردی فصل برای تو و تیمت اینقدر شیرین تمام شود؟
خدا را شکر می‌کنم که چند‌ماه بعد از پیوستن به پرسپولیس، نخستین قهرمانی‌ام را تجربه کردم. پرسپولیس در این سال‌ها زیاد جام گرفته ولی این نخستین جامی بود که من گرفتم و بی‌نهایت خوشحالم. امیدوارم این اتفاق در سال‌های بعد هم تکرار شود.

   فکر می‌کردی بازی با مس رفسنجان تا دقایق آخر گره بخورد؟
مس با هدایت محرم نویدکیا فوتبال تهاجمی و مالکانه را به نمایش می‌گذارد ولی قبل از بازی با پرسپولیس، فشار زیادی روی آنها ایجاد شده بود که برابر پرسپولیس محکم بازی کنند و شکست نخورند. فکر می‌کنم این موضوع در سبک بازی مس تأثیر گذاشت و آنها در زمین خودشان جمع شده بودند تا از ضد‌حملات استفاده کنند. ما واقعا بازی سختی را تجربه کردیم ولی خوشحالیم که درنهایت همه چیز خوب تمام شد.

   گولسیانی در مصاحبه‌ای گفته که در دقایق آخر ناامید شده بود و احساس می‌کرد که پرسپولیس قهرمانی را از دست داده است. تو در آن لحظات چه احساسی داشتی؟
طبیعتا همه ما استرس داشتیم و لحظات سختی را سپری می‌کردیم چون هرگز دوست نداشتیم مقابل هواداران قهرمانی را از دست بدهیم. با این حال من حتی در آن دقایق هم امیدوار بودم که پرسپولیس گل بزند و خوشبختانه این اتفاق رخ داد. پرسپولیس در خیلی از بازی‌های مهم، نتایج درخشانی را رقم زده، می‌توان به بازی با استقلال‌خوزستان اشاره کرد که خیلی‌ها تصور نمی‌کردند به بازی برگردیم.

   در مورد گل گولسیانی صحبت کن که ظاهرا در موقعیت آفساید به ثمر رسید. نظر خودت چیست؟
دوست ندارم زیاد در مورد مسائل داوری صحبت کنم. بعضی از کارشناسان گفتند که آفساید بود و بعضی هم گفتند نبود. برخی از کارشناسان هم گفتند که نمی‌توان قطعی نظر داد. اشتباه داوری همیشه وجود دارد و در برنامه فوتبال برتر هم نشان دادند که ما نسبت به تیم رقیب بیشتر ضرر کرده‌ایم. در همین بازی هم خطای حامد لک روی گولسیانی و سروش رفیعی هم گرفته نشد و طبق نظر کارشناسان، لک باید اخراج می‌شد.

   در این چند‌ماه که در پرسپولیس بودی، فضای پرسپولیس را چطور دیدی؟
اتمسفر و جو پرسپولیس بی‌نظیر است و دلیل موفقیت تیم، همدلی بازیکنان است. در پرسپولیس چنددستگی وجود ندارد و خیلی خوشحالم که پیراهن این تیم را برتن می‌کنم. مهم‌ترین دلیلی که پرسپولیس این همه جام گرفته، شخصیت تیمی‌اش است.
   در این مدت کدام بازیکن بیشترین کمک را به تو کرد تا خیلی زود با تیم هماهنگ شوی؟
همه بازیکنان کمک کردند.

   تو فرصت کار کردن با یحیی گل‌محمدی را به‌دست نیاوردی ولی بازیکنان پرسپولیس معتقدند او نقش مهمی در قهرمانی این تیم داشت. نظر خودت چیست؟
بله، متأسفانه فرصت نشد تا با آقایحیی کار کنم ولی او برای پرسپولیس 30‌امتیاز گرفت. گل‌محمدی نیازی به تعریف ندارد و در این سال‌ها نشان داده که مربی بزرگ و توانمندی است.

   عملکرد فردی خودت چطور بود؟
عالی نبود ولی خوب بود. قطعا در فصل آینده بهتر و بیشتر می‌توانم توانایی خودم را نشان دهم. طبیعتا وقتی به پرسپولیس آمدم نیاز به زمان داشتم تا خودم را نشان دهم.

   کار کردن با اوسمار چطور بود؟
اوسمار مربی بسیار خوب و فعالی است. شاید خیلی‌ها به این موضوع توجه نکنند که اوسمار در چه وضعیتی هدایت تیم را برعهده گرفت و چه فشاری را در روزهای اول تحمل کرد. او کار بزرگی در پرسپولیس انجام داد و این تیم را قهرمان کرد، آن هم در وضعیتی سخت که شاید توسط هواداران یا رسانه‌ها تحت‌فشار قرار داشت. همه می‌بینند که پرسپولیس چه فوتبالی را به نمایش می‌گذارد و طبیعتا سرمربی تیم نقش مهمی در موفقیت پرسپولیس داشته است.

   درویش گفته که همسر اوسمار با یک بیماری سخت مواجه شده و او هنوز جواب نهایی را به باشگاه پرسپولیس نداده است. قبول داری نماندن اوسمار یک چالش بزرگ برای پرسپولیس است؟
همه ما امیدواریم که اوسمار همکاری‌اش را با پرسپولیس ادامه دهد و مشکل بیماری همسرش برطرف شود. او بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس است. اوسمار لیگ ایران و پرسپولیس را به خوبی می‌شناسد و می‌توانیم با هدایت این مربی، دوباره در فصل بعد روزهای خوبی را رقم بزنیم.

   بازیکنان و مربیان استقلال در این مدت مصاحبه‌های زیادی علیه پرسپولیس انجام دادند. در این مورد چه نظری داری؟
نظر خاصی ندارم. استقلال تیم خوبی است و هفته‌ها صدرنشین بود، آنها یک رقیب جدی برای ما بودند ولی درنهایت پرسپولیس قهرمان شد و طبیعی است که قهرمانی ما برای استقلالی‌ها اذیت‌کننده باشد. خیلی از دوستان من در فوتبال و بیرون از فوتبال استقلالی هستند و آنها به من می‌گفتند که تیم ما شایسته قهرمانی بود. ما قهرمان شدیم چون بهتر از استقلال بودیم. شما دیدید که بسیاری از مربیان لیگ هم از نمایش پرسپولیس و سبک بازی تیم ما تعریف کردند و ما لیاقت این قهرمانی را داشتیم.

   فصل آینده هم در پرسپولیس هستی؟
بله، من فصل بعد هم با پرسپولیس قرارداد دارم.

   چرا در فوتبال ایران اکثر قراردادها کوتاه‌مدت است؟
خب، خیلی چیزها در فوتبال ایران با اروپا فرق دارد. من در نیم فصل به پرسپولیس آمدم و از لحاظ مالی هم ضرر کردم ولی دوست داشتم به تیم محبوبم بیایم. حالا هم اگر باشگاه بخواهد با کمال میل قراردادم را تمدید می‌کنم.

   صحبت آخر...
باید از هواداران پرسپولیس تشکر کنم که بعد از آمدن به این تیم از من حمایت کردند. آقای درویش هم بابت پیوستنم به پرسپولیس خیلی زحمت کشیدند و باید از ایشان هم تشکر کنم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید